2014. máj 01.

Együnk csalánt!

írta: Hajós Ágnes
Együnk csalánt!

Csalánleves, az erdélyi kedvenc

Ez egy igazi hó végi étel :) Bár most már, ugye, hó eleje van, de ezt néhány napja készítettem.

Először erdélyi receptek közt találtam csalánleves-receptet, már akkor nagyon izgalmasnak találtam. És persze nekünk se kell messzire menni csalánért, csak kimentem a kertbe. Egyúttal ki is irtottam az egész állományt, a nagy részét teának tettem ki száradni, viszont a zsengébb levelekből megfőztem a következő finomságot. Mert tényleg nagyon különleges lett az íze, kenyérkockákkal fogyasztottuk.

Csalánleves

 DSC_2433s

Hozzávalók 4 főre:

1 l zsenge csalánlevél (szár nélkül)

1,2 l zöldségleves

10 dkg füstölt kolozsvári szalonna

2 gerezd fokhagyma

2 ek olaj

1 dl tejföl

1 tojás

2 ek szárított búzacsíra (elhagyható)

Só, bors

10 csepp citromlé

2 szelet toastkenyér  

A csalánt megmossuk, lecsepegtetjük, durvára vágjuk. A szalonnát felcsíkozzuk, az olajon megpirítjuk. Rádobjuk az apróra vágott fokhagymát, mikor megérezzük az illatát, felöntjük a levessel. Beleszórjuk a csalánleveleket, kicsit megsózzuk, borsozzuk, beleszórjuk a búzacsírát. Addig főzzük, míg a levelek megpuhulnak. A tejfölt simára keverjük a tojással és egy csipet sóval. Hőkiegyenlítést végzünk, vagyis először egy-két merőkanál levessel keverjük össze a tejfölös keveréket, végül belekeverjük a levesbe. Alacsony lángon kevergetjük egy darabig, majd belecsepegtetjük a citromlét. Ismét megkóstoljuk, utánaízesítjük, ha kell.

A szeletelt kenyeret összekockázzuk, száraz serpenyőben ropogósra sütjük. A leveshez kínáljuk.

DSC_2434s

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

 

Szólj hozzá

citrom fokhagyma tejföl csalán búzacsíra kolozsvári