2014. máj 18.

20 perces kagylós tészta

írta: Hajós Ágnes
20 perces kagylós tészta

Villámgyors ebéd nem csak hétköznapra

Történt egyszer, hogy szó szerint elfelejtettem ebédet főzni (azért ez nálam nagyon ritka :)). Annyi dolgom volt, hogy nem értem a végére, 11-kor jött a felismerés, hogy a valami ételt csak össze kéne dobni. Én csak akkor indultam haza és a hozzánk legközelebb eső árusítóhelyen nem igazán volt élelmiszer, max. konzerv. Akkor már legyen különleges, vettem egy kagylókonzervet, mikor Olaszországban voltunk, úgyis kétpofára tömtem magamba...:)

A többit meg rábíztam a konyhaszekrényre, tészta van, szószt meg majd rittyentek hozzá. Hát, mondhatom, ismét bebizonyosodott, hogy az egyszerű bizony nagyszerű is. Hiába csak egy csütörtök volt, az íze miatt akár ünnepi étel is lehetett volna. Próbáljátok ki, nem fogtok csalódni!

Kagylós tészta

 DSC_4467s

 

Hozzávalók 4 főre:

20 dkg gemelli (vékony csavart) tészta

2 konzerv olívaolajban eltett kagyló

3 gerezd fokhagyma

2 marék koktélparadicsom

Egy csokor petrezselyem

Só, bors

2 citrom

 

A tésztát megfőzzük, leszűrjük, a levéből félreteszünk 1-2 dl-t.

A konzervekben levő olajat egy serpenyőbe öntjük, alágyújtunk. Belenyomjuk a fokhagymát, rádobjuk a félbevágott paradicsomokat. Erre jönnek a kagylók, óvatosan sózzuk, alaposan borsozzuk. Apróra vágjuk a petrezselymet, 1 ek kivételével az ételhez adjuk. Hozzákeverjük a tésztát, rányomjuk egy fél citrom levét, átforgatjuk. Ha kevés lenne rajta a nedvesség, adhatunk hozzá a tészta főzővizéből.

Tálaláskor egy adag tésztát tányérra szedünk, megszórjuk a maradék petrezselyemmel, citromszelettel díszítjük.

DSC_4469s1

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

citrom fokhagyma tészta kagyló petrezselyem koktéparadicsom