2014. júl 07.

Blogkóstolóra - Dubarry szelet

írta: Hajós Ágnes
Blogkóstolóra - Dubarry szelet

A klasszikus besameles-karfiolos kedvenc

Ebben a hónapban én vagyok a blogkóstoló házigazdája. A jelentkező bloggereket sorrendbe állítottuk a fiúkkal, mindenkinek az utána következőtől kell valamit főznie (kiírás és sorrend itt). Az én kérésem most az volt, hogy lehetőség szerint valami sósat készítsenek, de ez természetesen nem kikötés, az édesszájúak nyugodtan sütizhetnek :)

Nekem a Timi a konyhában blog jutott, most találkoztam vele először. Tetszettek a salátái, a cukkinis ételei, de egy régi kedvencemet választottam, a Dubarry szeletet. Ennek ugye a lényege, hogy egy szelet húsra egy karfiolrózsát teszünk, leöntjük besamelmártással, megszórjuk reszelt sajttal és sütőben összesütjük. Timi ezt így készíti el, az én verzióm pedig a következő:

 

Dubarry szelet

 DSC_4976s1

Hozzávalók 4 főre:

6 nagy szelet sertéstarja

Fél fej karfiol

4 dl tej

2 púpos ek liszt

3 dkg vaj

Kevés reszelt szerecsendió

20 dkg reszelt sajt

Só, bors

2 ek olaj

 

A karfiolt nagyobb rózsákra szedjük, sós, lobogó vízben 5 perc alatt előfőzzük.

A besamelmártáshoz vajat egy lábasban megolvasztjuk, rászórjuk a lisztet, zsemleszínűre pirítjuk. A tejet felforrósítjuk, fokozatosan hozzákeverjük, addig folytatjuk, míg besűrűsödik. A végén megsózzuk és kevés szerecsendiót keverünk hozzá.

A tarjákat kicsit kiklopfoljuk, mindkét oldalukat sózzuk, borsozzuk. Egy tepsibe fektetjük, amiben egymás mellett elférnek. Mindegyik tetejére teszünk egy-egy karfiolrózsát, majd rájuk kanalazzuk a besamelt, végül alaposan megszórjuk a reszelt sajttal. 40 percre 180 fokos sütőbe toljuk.

Ízlés szerinti körettel fogyasztjuk (jelen esetben sült édesburgonyával).

DSC_4968s

  Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

sajt karfiol édesburgonya szerecsendió besamel batáta