2014. júl 10.

Menzakaja - a kedvencem!

írta: Hajós Ágnes
Menzakaja - a kedvencem!

Egyik kedvencem volt a sárgaborsó-főzelék, felnőttként még jobban szeretem

A gyerekkori menzáról nincs mindenkinek jó emléke. Nekem voltak azért kedvenc ételeim, a főzelékeket kifejezetten szerettem. Persze a hozzá adott, robbantott csirkéből készült pörkölt már nem nagyon jött be, utáltam, hogy nem jöttem rá, éppen melyik részét eszem. Meg az a sok bőr, meg porc, fúúújjj.....

Most a gyerekem van ugyanebben a helyzetben, bár, ha lehet mondani, ő még rosszabb, konkrétan felfordul a gyomra, ha nem a megfelelő étel kerül elé. Még kinőheti, a másik oldalról nézve viszont büszke vagyok, hogy nem eszik meg akármit.

Nekem annak idején a sárgaborsó-főzelék (stokeráj) volt a kedvencem. Vagy bővebb lére engedve ebből a leves, ezeket bármikor megenném ma is.

Jöjjön tehát az én változatom erre a megszokott ételre:

Sárgaborsó-főzelék buggyantott tojással

DSC_4479s

Hozzávalók 4 főre:

50 dkg sárgaborsó

1 tenyérnyi darab szalonnabőrke

1 gerezd fokhagyma

1 tk pirospaprika

6 db tojás

1 ek olaj

Só, bors

 

A sárgaborsót feltesszük főni annyi vízben, ami bőven ellepi. Sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a szalonnabőrkét. Mikor puha, leöntjük a levét, egy nagy pohárral félreteszünk. A botmixer poharába tesszük a borsók harmadát, egy gerezd fokhagymát és a pirospaprikát. Annyi vízzel turmixoljuk össze, hogy krémleves állagot kapjunk, majd az egészet visszaöntjük a főzelékbe. Ha kell, még egy kis részét összeturmixoljuk, hogy sűrűbb legyen, vagy pár perc főzéssel besűrítjük. Megkóstoljuk, ha kell, utánasózzuk.

A tojáshoz egy 2 l-es lábasban vizet forralunk, hozzáadjuk az ecetet. Mikor lobog, óvatosan beleengedjük a tojásokat, 2 perc múlva szűrőkanállal kivesszük, lecsepegtetjük. Egyszerre 3 tojásnál ne legyen benne több, mert összeakadnak.

Tálalás előtt  a főzelékből kivesszük a bőrkét, fejenként egy-két tojással kínáljuk.

DSC_4475s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

tojás fokhagyma menza sárgaborsó