2014. aug 23.

Csirkemell almával, mozzarellával, bazsalikommal

írta: Hajós Ágnes
Csirkemell almával, mozzarellával, bazsalikommal

Egyszerűen egészséges csirkeétel - nagy sikerrel

Nemrégiben felkért egy ismerősöm, hogy az általa szervezett fogyókúrás táborba állítsak össze pár napra étrendet. Nem kell semmi komolyra gondolni, alacsony kalória- és szénhidráttartalmú ételekre volt szüksége, amiknek az elkészítése sem ördöngösség. Rengeteg ötletem volt, örültem a kihívásnak, hiszen mostanában sokat foglalkozom az egészséges életmóddal.

Az egyik első ötletem a következő sült csirkemell volt, amit mozzarellával és bazsalikommal bolondítottam meg, köretnek pedig sült almát kínáltam hozzá. Mindenkinek nagyon ízlett, szerintem ezzel a fogással általános sikert lehet aratni, még a legfinnyásabbak is megeszik :)

Mozzarellás-bazsalikomos csirkemell sült almával

 DSC_0344s

Hozzávalók 4 főre:

50 dkg csirkemell

2 golyó mozzarella

1 csokor bazsalikom

Só, bors

2 ek olívaolaj

5 nagy alma

2 tk fahéj

 

A csirkemelleket vékony szeletekre vágjuk, mindkét oldalukat megsózzuk, -borsozzuk, majd egy tűzálló tálba fektetjük. A mozzarellákat lecsepegtetetjük, vékonyan felszeleteljük. A bazsalikom-levelekkel felváltva a csirkemellekre helyezzük.

DSC_0330s

200 fokos sütőben addig sütjük, míg a sajt a húsra olvad, esetleg meg is barnul itt-ott (20-30 perc).

Közben az almákat félbe vágjuk, magházukat kiszedjük. A feleket két-háromba vágjuk. Megszórjuk fahéjjal, a hús mellé toljuk a sütőbe, míg elveszti a keménységét, de nem puhul meg teljesen.

Tálaláskor két szelet sajtos hús mellé szedünk néhány sült almadarabot, bazsalikom-levelekkel díszítjük.

DSC_0339s1

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

alma sajt bazsalikom csirkemell mozzarella fahéj