2014. okt 01.

Pezsgős rizottó, ahogy a franciák készítenék

írta: Hajós Ágnes
Pezsgős rizottó, ahogy a franciák készítenék

Ünnepi étel pezsgővel, rókagombával, rukkolával

Nemrég egy versenyre készültem, ahol francia fogásokat kellett készíteni, sütöttem is egy brie-sajtos, gazdag omlettet. A hozzávalókból maradt némi rukkola és rókagomba, nem hagyhattam, hogy veszendőbe menjen :)

Régen készítettem már rizottót, gondoltam, feldobom a nagy kedvencemet, még egy kis pezsgőt is öntöttem hozzá. Hát mondhatom, pontosan olyan finom lett, mint amilyen szép :)

Rókagombás, pezsgős rizottó

 DSC_1453s

Hozzávalók 4 főre:

20 dkg rizottó rizs

15 dkg rókagomba (kisebb darabok)

10 dkg füstölt, húsos szalonna

2 dl száraz pezsgő

1 nagy hagyma

6 dkg vaj

1 l húslé

20 dkg könnyen olvadó sajt

4 ek napraforgómag

15 dkg rukkola

1 ek olívaolaj

Só, bors

 

A hagymát apróra vágjuk, 3 dkg vajon üvegesre pirítjuk. Hozzáadjuk a nagyobb kockákra vágott szalonnát. Mikor elkezdi kiengedni a zsírját, hozzászórjuk a rizst. Pár percig kevergetjük, majd felöntjük a pezsgővel. Mikor a rizs magába szívja a folyadékot, lefedjük, elkezdjük hozzáadni merőkanalanként a meleg húslét. Mindig csak akkor, mikor elfogy az edényből. Ha a rizs félig puha, belekeverjük a rókagombát. Akkor lesz kész, mikor a rizs megpuhul, a rizottó állaga pedig krémesen folyós lesz. Ekkor belekeverjük a lereszelt sajt felét és a maradék vajat. Elzárjuk a gázt, fogyasztás előtt 5 percig állni hagyjuk a rizottót.

A napraforgómagot egy száraz serpenyőben illatosra pirítjuk. A rukkolát összeforgatjuk az olívaolajjal.

Tálaláskor egy adag rizottót tányérra szedünk. Ráhalmozzuk a rukkolát, megszórjuk a maradék sajttal, majd a napraforgómaggal.

DSC_1455s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

pezsgő sajt rizottó rizs vaj szalonna rókagomba rukkola napraforgómag