2015. már 12.

Fűszeres, kukoricás palacsinta köretnek vagy csak magában

írta: Hajós Ágnes
Fűszeres, kukoricás palacsinta köretnek vagy csak magában

Raguk kísérője vagy kitűnő vega főfogás

Nemrég kaptam anyukámtól egy nagy adag kukoricalisztet, ami közelített a lejárati idejéhez. Szoktam én is használni, bár általában csak az angol muffint forgatom bele, de mivel ételt nem dobunk ki, az elkövetkezendő pár napban több mindenhez is fel akartam használni.

Éppen valamilyen ragut készítettem, ahhoz láttam valahol ötletnek kukoricalepényt (nem tudom hol, de a végeredmény úgysem hasonlít már az eredetihez :) ). Felturbóztam kicsit a színét és az ízét is, végül kaptam egy akár önmagában is fogyasztható kis palacsintát.

 

Kukoricalepény

DSC_3956s 

Hozzávalók 4 főre:

40 dkg kukorica

4 ek kukoricaliszt

4 ek liszt

4 tojás

5 ek apróra vágott snidling

1 kápia paprika

Só, bors

Olaj a sütéshez

 

A kukoricát egy tálba tesszük, rászórjuk a liszteket és ráütünk 2 tojást. Összeforgatjuk, úgy fog kb. kinézni, mintha be akartuk volna panírozni a kukoricát. Kivesszük az egyharmadát és simára turmixoljuk a maradék két tojással. Visszaöntjük, hozzáadjuk a snidlinget és az apró kockákra vágott paprikát. Megsózzuk, borsozzuk. Egy serpenyőben kevés olajat hevítünk, egy-egy ek masszát beleteszünk, a kanál hátával 1,5 cm vastagra lapítjuk, megformázzuk. Közepes lángon mindkét oldalát aranybarnára sütjük. Papírtörlőre szedjük, körteként vagy a kedvenc szószunkkal magában fogyasztjuk.

DSC_3955s

DSC_3953s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

tojás kukorica snidling kukoricaliszt