2015. júl 22.

Egyszerű, de nagyszerű tejfölös-bögrés pite sárgabarackkal

írta: Hajós Ágnes
Egyszerű, de nagyszerű tejfölös-bögrés pite sárgabarackkal

Könnyű gyümölcsös-fahéjas édesség külföldről

Nem vagyok nagy sütigyáros, de a sült gyümölcsöket és a tejtermékeket kifejezetten szeretem. Épp valami sárgabarackos édességet kerestem külföldi oldalakon, amikor ráakadtam az alábbira itt.

A szerző úgy gondolja, hogy ez egy német eredetű édesség, de gondolom annyi köze van a németekhez, mint a milánói sertésbordának az olaszokhoz... :)

Kicsit változtattam a recepten aszerint, ahogy szerintem ésszerű (na, meg amit találtam itthon).

Összességében egy nagyon könnyen elkészíthető pitét kaptam, amit még ebben a hőségben is szívesen fogyasztok.

Megj.: A kép azért lehet csalóka, mert én csak fele adagot készítettem egy 15 cm-es formában, mivel csak ketten ettük. De már bánom, mert pillanatok alatt elfogyott :)

 

Sárgabarackos tejfölös pite, bögrésen

DSC_0736s
   

Hozzávalók egy 22 cm-es formához:

2 bögre liszt

2/3 bögre + 3 ek barna cukor

½ tk sütőpor

¼ tk só

2 lime héja lereszelve

¾ bögre hideg vaj, felkockázva (kb. 15 dkg) + a kenéshez

2 tojás sárgája

Kb. 9 db sárgabarack

 

A tejfölös krémhez:

1 bögre tejföl

2 tojás

1 vaníliarúd kikapart magjai

1 lime leve

6 ek cukor

1 ek fahéj

 

A lisztet, 2/3 bögre barna cukrot, sütőport, sót, limehéjat és a vajat gyors mozdulatokkal morzsásra dolgozzuk (akár késes robotgépben is). Hozzáadjuk a tojássárgákat, masszává dagasztjuk. Egy 22 cm-es tortaformát kivajazunk, ebbe nyomkodjuk fél cm vastagon, az oldalán 5 cm magasan. A sárgabarackokat félbevágjuk, magjukat eltávolítjuk. Vágott felükkel lefelé szorosan a tésztára sorakoztatjuk, majd megszórjuk a 3 ek barna cukorral.

175 fokos sütőbe toljuk addig, míg a széle elkezd alaposan barnulni (25-30 perc).

Közben a tejfölt kikeverjük a tojásokkal, vaníliával, lime levével és 4 ek cukorral. Mikor a tészta jó, kivesszük, ráöntjük a tejfölös masszát, óvatosan megütögetjük, hogy mindenhol egyenletes legyen. Mehet vissza a sütőbe további kb fél órára. Akkor van kész, ha még kicsit rezgős, de már egyértelműen nem folyik a közepe. A maradék két ek cukrot összekeverjük a fahéjjal, a sütőből éppen kivett, még forró pitét megszórjuk vele. Mikor langyos, az oldalát kicsit késsel körbevágjuk, ha kell, majd óvatosan rácsra csúsztatjuk és teljesen kihűtjük.

DSC_0732s

Szeletelve tálaljuk.

DSC_0738s

DSC_0733s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

tejföl sárgabarack fahéj lime barna cukor