2015. júl 23.

Klasszikus bruschetta mozzarellával

írta: Hajós Ágnes
Klasszikus bruschetta mozzarellával

"Egyszerű" paradicsomos szendvics olasz módra

 Már többször leírtam, hogy az olasz ételek elkészítését egyesek hajlamosak túlbonyolítani. Ezeket a recepteket legtöbbször a szegénység szülte, ahhoz nyúltak, ami a környezetükben megtermett vagy a tengerben kihalásztak. A rengeteg olíva, paradicsom, tengeri herkentyűk, stb. számunkra sokszor megfizethetetlenül drágák, de Itália elhelyezkedése és éghajlata miatt ők könnyedén hozzájuthattak/nak.

A következő szendvics is ezek szellemében született, a megmaradt száraz kenyeret felhasználva egyszerű, de isteni vacsorát varázsoltak az asztalra. A bruschetta (ejtsd: bruszketta) feltéte eredetileg csak paradicsom, olívaolaj és némi fokhagyma és zöldfűszerek felhasználásával készült.

Én adtam még hozzá kevés mozzarellát, mert én így szeretem, de természetesen "ínséges időkben" ez elhagyható :)

Bruschetta mozzarellával

 DSC_0762s

Hozzávalók 4 főre:

12 szelet ciabatta kenyér (receptem itt)

3 nagy paradicsom

20 dkg mini mozzarella

1 gerezd fokhagyma

1 tk oregánó

6 nagy levél bazsalikom + a díszítéshez (én most lila és zöld bazsalikomot is használtam)

Só, bors

Extra szűz olívaolaj

 

A paradicsomok csumáját kivágjuk, a mozzarellagolyók levét leöntjük, papírtörlővel leszárítgatjuk. A paradicsomokat egycentis kockára, a mozzarellát négybe vágjuk. A bazsalikomot (kivéve a díszítésre szántat) felcsíkozzuk. Az előző hármat egy edényben összekeverjük, hozzáadunk két kis csipet sót, pár tekerésnyi borsot, az oregánót és az összezúzott fokhagymát. Összekeverjük 3 ek olívaolajjal, ha lehet, pár percet a hűtőben állni hagyjuk.

Közben a kenyereket megpirítjuk, elrendezzük tányérokon. Rájuk halmozzuk a paradicsomos-sajtos keveréket, majd még megcsorgatjuk 1-2 ek olívaolajjal. Azonnal fogyasztjuk.

DSC_0766s

DSC_0768s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

paradicsom sajt bazsalikom mozzarella