2015. sze 06.

Egyszerű fügelekvár, ehhez nem kell tudomány

írta: Hajós Ágnes
Egyszerű fügelekvár, ehhez nem kell tudomány

Élvezd a füge édes ízét télen is!

Mint nemrég írtam, kaptam ajándékba egy nagy halom fügét, amit különbözőképpen készítettem el (egy részét meg csak úgy befaltam :) ).

Persze nem maradhatott el a fügelekvár készítése sem, egy adag teljesen egyszerű, variálás nélküli dzsem is készült.

Persze lesz különleges is, de kezdjük az alapoknál.

 

Egyszerű fügelekvár

 DSC_1218s

Elkészítése:

A lekvárnak befőzni kívánt fügék szárát lecsípjük, 3-4 darabba vágjuk, lemérjük. 20%-nyi cukrot adunk hozzá (barna cukorral még finomabb!), tehát 1 kg fügéhez 20 dkg cukor. Mivel a füge magában is nagyon édes, én nem szoktam többet rakni bele. Összeforgatjuk, egy éjszakát állni hagyjuk.

Egy lábasba tesszük, alágyújtunk, alacsony lángon, időnként megkeverve addig főzzük, míg a kívánt állagnál egy kicsit hígabbat kapunk. Aki darabosan szereti, ezen a ponton már csírátlanított üvegekbe töltheti, öt percre fejre fordítja, majd mehet a polcra.

Aki nem szereti darabosra, krumplinyomóval összenyomkodhatja, és ugyanígy üvegekbe töltheti. A fügelekvárnál egyáltalán nem használok tartósítószert, a kész mű ugyanis annyi cukrot tartalmaz, hogy tuti nem romlik meg.

 DSC_1217s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

füge