2015. sze 04.

Csokis-fahéjas fügeleves, nem jutok szóhoz...

írta: Hajós Ágnes
Csokis-fahéjas fügeleves, nem jutok szóhoz...

 Isteni hideg fügekrémleves, az új kedvencem

Ritkán szoktam megveregetni a saját vállam, de most megtörtént.

Még a nyár közepén tettem ki a csokis meggylevest, azt is imádtam, pedig nem vagyok édesszájú. Ezen felbuzdulva, mikor múltkor kaptam egy kosárnyi fügét és a vége már nagyon "utolsó pillanatos" volt, gondoltam, levest főzök belőle.

Mint tudjuk, a csoki és a füge jó pajtások (mint ebben a sütiben), de azt nem sejtettem, hogy a fahéjtól, ha lehet, még finomabb lesz. Igazából a gyerekeknek készült, de miután megkóstoltam, hümmögtem egy darabig, aztán csak a felét kapták meg... :D

 

Csokis-fahéjas fügeleves

 DSC_1565s

Hozzávalók 4 főre:

15-18 db füge (mérettől függően) + a díszítéshez

2 ek barna cukor

2 tk holland kakópor

1 tk fahéj

2 ek görög joghurt

1 tk vaj

Csoki

 

A fügéket 3-4 darabba vágjuk. A vajat egy edényben felolvasztjuk, rászórjuk a cukrot. Mikor halványbarna, mehet hozzá a füge, többször megkeverjük, míg kissé összeesik és kezd dzsem állagú lenni. Ekkor felöntjük annyi vízzel, ami bőven ellepi, hozzáadjuk a kakaóport és a fahéjat, összefőzzük. Mikor egyet „rottyan”, elzárjuk a lángot, az egészet összeturmixoljuk, majd visszaöntjük (akkor lesz szép sima, ha át is passzírozzuk szitán). A joghurtot egy külön tálban, a levest merőkanalanként hozzáadva simára keverjük, majd ez is mehet vissza az edénybe. Ha túl sűrű lenne, kevés vízzel hígíthatjuk. Ha kell, még ízesítjük, egy fokkal legyen édesebb, mint amit szeretnénk. Teljesen kihűtjük.

Fügekarikákkal és csokiforgácsokkal díszítjük.

DSC_1566s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

füge joghurt kakaó fahéj