2015. sze 15.

Kolbászos-babos pulykaragu spanyol hangulatban

írta: Hajós Ágnes
Kolbászos-babos pulykaragu spanyol hangulatban

Chorizo, bab, kukorica, irány Andalúzia!

Ez az étel is egy szekrény- és hűtőkiürítés eredménye, de én annyira megszerettem, hogy legközelebb direkt így fogok vásárolni :)

Sokszor eszembe jut az Andalúz receptverseny (második lettem, ezzel). Sok embert ismertem meg bloggerkörből, akikkel így vagy úgy, de ma is tartom a kapcsolatot, szeretem a munkáikat. Mikor valami kicsit is spanyol hangulatú (tudom, az nem egészen andalúz!) ételt főzök, eszembe jut a főzőkurzus és a sok isteni fogás.

Szerintem ez is beleillene közéjük, egyszerű, ötletes, kolbászos-kukoricás :)

Spanyol ihletésű pulykaragu

DSC_1557s

Hozzávalók 4 főre:

60 dkg pulyka felsőcomb-filé

15 dkg chorizo (vagy valamilyen szárazkolbász)

1 konzerv fehérbab (lehet paradicsomos is)

1 kis konzerv sűrített paradicsom

Fél l alaplé

1 közepes hagyma

1 ek olívaolaj

20 dkg rizs

1 cső kukorica

Só, bors

 

A húst felcsíkozzuk, a chorizo-t felkockázzuk, a babot, ha nem paradicsomos, leöblítjük, a hagymát felaprítjuk.

Az olívaolajon üvegesre pirítjuk a hagymát, rádobjuk a kolbászt. Mikor kiengedi a színét, hozzáadjuk húscsíkokat és gyorsan fehérre pirítjuk. Beletesszük a paradicsompürét, felöntjük 2 merőkanálnyi alaplével, kicsit sózzuk és borsozzuk. Magas lángon elfőzzük, majd ismét felöntjük. Ezt már alacsonyabb lángon főzzük, míg a hús teljesen megpuhul. Hagyjunk alatta valamennyi szaftot, majd az utolsó 2 percre adjuk hozzá a babot és főzzük össze.

Közben a rizst dupla mennyiségű, sós vízben feltesszük főni. A szemeket levágjuk a kukoricáról, a főzés utolsó 5 percére hozzáadjuk, majd összeforgatjuk.

Egy nagy adag rizst tányérra szedünk, a raguval körítve tálaljuk.

DSC_1562s

DSC_1564s 

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

pulyka rizs kukorica pulykacomb fehérbab