2015. okt 01.

Ellenállhatatlan túrókrém: a körözött

írta: Hajós Ágnes
Ellenállhatatlan túrókrém: a körözött

Tradicionális családi recept egy apró módosítással

Erről a kencéről hosszan tudnék írni, de visszafogom magam, ez mégiscsak egy receptes oldal... :)

Nem ismerek embert, aki ne szeretné, én konkrétan kenyér nélkül, paradicsommal szoktam magamba tömni, amit a párom elől meg tudok menteni. Nem érdekel, hogy hagymás, inkább nem állok közel senkihez :)

Az osztrákok magukénak vallják a körözöttet, de átböngésztem néhány receptes oldalukat és ők tesznek bele uborkát, kaprit, szardellát, meg ami a kezükbe akad. Szóval a jó kis juhtúrós, pirospaprikás, hagymás fajta igenis magyar sajátosság, és a többi nehéz kajával szemben ez kifejezetten egészséges.

A most következő recept generációk óta öröklődik a családomban. Csak a piros arany az én ötletem benne, történt egyszer ugyanis, hogy nagyon kevés pirospaprika volt otthon, így ezzel pótoltam. Komolyan meglepődtem, hogy milyen finom lett tőle, azóta mindig teszek bele.

És még valami: én ma reggelig meg voltam győződve róla, hogy kőrözöttnek kell ejteni. Megint tanultam valamit.

 

Körözött

DSC_1902s

Hozzávalók:

0,5 kg túró (legjobb a juhtúró)

6-8 nagy ek tejföl

1 nagy fej hagyma

2 csapott ek pirospaprika

Só, bors

1 ek piros arany

1 púpozott tk őrölt kömény

 

A hagymát nagyon apróra vágjuk. A túrót egy tálban villával összenyomkodjuk, alaposan elkeverjük a többi hozzávalóval. A végén sózzuk, főleg, ha juhtúróval készül.

DSC_1904s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

hagyma túró tejföl juhtúró pirospaprika piros arany