2015. okt 04.

Fűszeres karalábéleves, húsgombóccal

írta: Hajós Ágnes
Fűszeres karalábéleves, húsgombóccal

A karalábéleves is lehet finom :)

A karalábé nem egy népszerű növény. Gyerekkoromban kifejezetten utáltam, most már sokkal jobban szeretem. Az a baj szerintem, hogy a legtöbben azért nem fogyasztják, mert a menzai karalábéfőzelék jut eszükbe.

Ízetelen, fás, lisztes trutyi volt. Sőt, szegény nagymamám töltött karalábéjától sem estem hasra, pedig apukám kifejezetten szerette. Mikor még élt szegény, egyszer eljött hozzánk, elétettem az én karalábés, szénhidrátszegény, töltött pulykámat, na, az neki is tetszett, meg mindenkinek.

Ezen felbátorodva neki mertem állni egy karalábélevesnek, de nem bíztam mindent a véletlenre, került mellé húsgombóc is. El is fogyott mind.

 

Zöldfűszeres karalábéleves húsgombóccal

klgujtd

Hozzávalók 4 főre:

1,2 l alaplé

1 nagyobb karalábé

20 dkg darált hús

1 tojás fehérje

2 ek főtt rizs

Egy csokor petrezselyem

1 kis fej hagyma

Kevés zsemlemorzsa

Só, bors

Olívaolaj

2 ek friss, apróra vágott kapor

Ha van más friss zöldfűszer (koriander, kakukkfű, rozmaring), azokból is összesen 1 ek apróra vágva

1 ek vaj

 

A hagymát apróra vágjuk, kevés olajon megpirítjuk. A húst összekeverjük a rizzsel, tojásfehérjével, fél csokor apróra vágott petrezselyemmel, sózzuk, borsozzuk. Ha túl lágy lenne, kevés zsemlemorzsát hozzáadva könnyen formázható masszává gyúrjuk.

Egy serpenyőbe 2 ek olívaolajat öntünk. Diónyinál kicsit kisebb gombócokat formálunk, minden oldalukat megpirítjuk.

A karalábét meghámozzuk, egy centis kockákra vágjuk. Egy lábasban megolvasztjuk a vajat, rádobjuk a karalábét, pár percig kevergetve pirítjuk, majd felöntjük a levessel. Felforraljuk, majd alacsonyra véve a lángot fedőt teszünk rá, 15 percig főzzük (ha öregebb a karalábé, tovább is tarthat). Ekkor beletesszük a gombócokat, így még kb. 3 percig főzzük.

Ekkor hozzáadjuk a felaprított zöldfűszereket, beállítjuk a sósságát, pár percig hagyjuk állni és fogyaszthatjuk is.

DSC_1145s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

vaj karalábé darált hús