2015. nov 06.

A tökéletes, krémes krumplipüré

írta: Hajós Ágnes
A tökéletes, krémes krumplipüré

Kezdők figyelmébe: így nyűgözd le a családot!

Nemrég egyik kedves olvasóm megkért, hogy írjam le, én hogy készítem a krumplipürét. Kiraktam ugyanis egy képet a Facebook oldalamra, amin Zotya a lábasból eszi a maradékot.

Most a legutóbbi alkalommal pontosan lemértem mindent. Én azt a kétkarú krumplinyomót használom, nem a nyelest, azzal nem lehet igazán apróra törni. Utána kézi robotgép keverőkarjával dolgozok tovább, akkor lesz igazán sima, krémes.

Tudom, kicsit többet kell mosogatni az átlagosnál, de tuti megéri. Az éttermekben (már ahol adnak a minőségre) szintén így készül.

Egy ötlet: ha másnap szeretnénk fogyasztani, egy darabka vajjal forrósítsuk fel mikróban, keverjük el habverővel és ismét krémesen lágy lesz.

 

Krumplipüré

DSC_2008s

Hozzávalók 4-6 főre:

1 kg krumpli

10 dkg vaj

Kb. 1,5 dl zsíros tej

Fél mk őrölt fehér bors

Kb. 1/5 szerecsendió (elhagyható)

 

A krumplit felkockázzuk, bő, sós vízben nagyon puhára főzzük. Ez azt jelenti, hogy szint már kezdjen el szétfőni, ha beleszúrunk egy kést, váljon szét.

Szűrjük le, jól csepegtessük le. Apró lyukú krumplinyomón átnyomjuk, rákockázzuk a vajat, megsózzuk, hozzáadjuk a borsot és belereszeljük a szerecsendiót. Ha valaki nem szereti, akkor elhagyhatjuk, én a gyerekeknek sem teszek bele, nem igazán értékelik az ízét :)

Robotgéppel elkeverjük (a legkisebb fokozaton), közben a felforrósított tejet apránként hozzáadjuk, míg a kellő állagot el nem éri. Megkóstoljuk, ha kell, még sózzuk.

DSC_2006s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

krumpli vaj szerecsendió