2015. nov 13.

Tökmagos zsemle otthon készítve

írta: Hajós Ágnes
Tökmagos zsemle otthon készítve

Jobb, mint a "bolti" :) - A legnagyobb bók a fiúktól

Nagyon szeretem a tökmagot minden formában, emiatt a helyi multiban kapható tökmagos zsemlét is megkóstoltam. Egyszer.

A rajta található magokon kívül sok tökmagízt nem találtam benne, meg drágállottam is, szóval nekiugrottam itthon.

Valóban sokkal jobb lett, azóta többször is készítenem "kellett" :)

 

Tökmagos zsemle

DSC_4941s

Hozzávalók 9 db-hoz:

50 dkg liszt

3 ek tökmagolaj

3 dl víz

2,5 dkg élesztő

1 mk cukor

2 tk só

3+3 ek tökmag

1 tojás fehérje

 

A vízben elkeverjük a cukrot és belemorzsoljuk az élesztőt. Felfuttatjuk.

A lisztet egy tálba szórjuk, megsózzuk, mélyedést készítünk a közepébe. Beleöntjük az élesztős vizet, tökmagolajat és beleszórunk 3 ek száraz serpenyőben megpirított tökmagot. Megdagasztjuk (vigyázat, a tökmagolaj miatt enyhén zölden fog), langyos helyen duplájára kelesztjük. Enyhén lisztezett deszkán átgyúrjuk, 30x30 cm-esre nyújtjuk, kilencfelé vágjuk. Áttesszük egy tepsire, még 20 percet kelesztjük. A tetejüket megkenjük enyhén felvert tojásfehérjével, megszórjuk a maradék tökmaggal.

200 fokos sütőben 20-30 perc alatt készre sütjük.

DSC_4943s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

 

Szólj hozzá

tökmagolaj tökmag