2016. jan 02.

Császárhús ropogós bőrrel, hosszan sütve

írta: Hajós Ágnes
Császárhús ropogós bőrrel, hosszan sütve

Kevés munka, egy kis türelem és maximális élvezet :)

Nemrég készítettem egy igazán ünnepi köretet, gyümölccsel, zöldségekkel, amire azt írtam, hogy én magában is jól laktam volna vele (itt található).

De azért húsevő vagyok, valami egyszerűen elkészíthető húsféle azért csak kellett mellé... Volt a fagyasztóban egy szép darab császárhúsom, kiolvasztottam, kicsit befűszereztem és mehetett is a sütőbe. A bőre finom ropogósra sült, de a hús olyan puha és omlós lett, hogy simán villával le lehetett húzni a csontról.

És a legjobb benne, hogy konkrétan öt perc munka van vele. Betoljuk a sütőbe és elkészülésig csak párszor meg kell locsolni, a végén meg bezsebelni a bókokat :)

 

Lassan sült bőrös, csontos császár

DSC_2342s

Hozzávalók 4 főre:

Kb. 1,5 kg bőrös-csontos császár

5 gerezd fokhagyma

3 tk só

Pár tekerésnyi bors

2 nagy ág rozmaring

 

A hús bőrét átlósan bevágjuk, de a húsba ne érjen. A bőrén kívül az egészet bedörzsöljük sóval, borssal, az átnyomott fokhagymával. A rozmaring leveleit rácsipegetjük, mehet a bőrére is. Tepsire ültetjük, aláöntünk 2 dl vizet.

2,5-3 órára 160 fokos sütőbe dugjuk. Nekem régi típusú sütőm van, nem kell lefedni, elég, ha az alatta összegyűlt szafttal locsolgatjuk, így a végére a bőr finom ropogós lesz, a hús pedig vajpuha.

Akinek légkeveréses, az fedje le, időnként ellenőrizze. Ha a csont mellé szúrunk egy kést és az könnyen beleszalad, akkor megsült, kevesebb idő kell neki, mint a hagyományos sütőben. A végén le kell venni a fóliát, maximum hőmérsékleten megpirítani a tetejét és kész is.

Ha az elején említett körettel akarjuk tálalni, akkor a sütésének első fázisát a hús sütése előttre igazítsuk, majd ha a császár elkészült, a köretet fejezzük be.

DSC_2344s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

császár fokhagyma rozmaring