2016. jan 06.

Dobos torta Tetovált lány módra

írta: Hajós Ágnes
Dobos torta Tetovált lány módra

A népszerű klasszikus édesség leegyszerűsítve

Ezért a posztért biztos kapni fogok a fanatikusoktól :)

Az én párom nagyon megértő, mindent megeszik, amit elé teszek. Na, jó, a tökfőzeléket nem, de egyébként minden különlegesség, kísérletezés eredménye jöhet. Néha ugyan megjegyzi, hogy enne egy jó rántott húst, vagy főzeléket, de tényleg tök megértő.

Egyetlen dolog van, amit viszont csak miatta készítek évek óta, az pedig a dobos torta. Egy darabig kerestem az eredeti receptet, Farkas Vilmosnál találtam is egyet.

Viszont én nem születtem cukrásznak, nem szeretek édességekkel túl sokáig bíbelődni, így alaposan leegyszerűsítettem a receptet. Sőt, mivel túl sokan sem vagyunk, a szokásos helyett csak egy kisebb méretűt készítettem, ez olyan 4-5 személynek elég.

És bárki bármit mond, a dobos torta-élmény igenis tökéletes, és mivel már harmadszorra készítem, a látvány is megfelelő.

Egy biztos: az elkészítése igényel némi gyakorlatot, főleg a karamelles rész. Én legelőször egy csomó dekorcukrot szórtam a szélére, hogy ne látsszon a bénázásom :D

 

Dobos torta

DSC_1749s

Hozzávalók egy kb. 17 cm-es formához:

4 tojás

4 ek liszt

4 ek cukor

Vaj + liszt a formához

 

1 adag párizsi krém (recept itt)

 

6 ek cukor

Kevés vaj a késhez

 

 

A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéből kemény habot verünk. A sárgákat fehéredésig keverjük a cukorral, majd apránként hozzáadjuk a lisztet is. Végül egy lapát segítségével beleforgatjuk a fehérjehabot is. Egy 17 cm-es formát kibélelünk sütőpapírral, a széleit kivajazzuk, -lisztezzük, a tésztát ötfelé osztva (én le szoktam mérni) egyenként vékony lapokat sütünk. Rácson kihűtjük.

A 6 ek cukrot serpenyőben karamellizáljuk, a legegyenletesebb, legszebb lapra öntjük, vajazott késsel rögtön 8 részre vágjuk (elég csak mélyen benyomni, nem kell teljesen átvágni), mikor megszilárdul, óvatosan törjük el.

A másik négy lap között kenjük meg a csokikrémmel, a negyedik tetejét is, a torta oldalát is.

A negyedik lap tetejére, egymástól egyenlő távolságra, csillagcsöves zsákból 8 szép kis halmot nyomunk, elrendezzük rajtuk a 8 karamelles lapot. A szeletek szélét is kidíszítjük, ez segít elrejteni az egyenetlenségeket.

Akár azonnal is fogyaszthatjuk, de pár óra állás sem árt neki.

DSC_1747s másolata

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

csokoládé torta csoki vaj