2016. jan 09.

Lilakáposzta-krémleves mascarpone-vel és tepertővel

írta: Hajós Ágnes
Lilakáposzta-krémleves mascarpone-vel és tepertővel

A párolt káposzta második élete

Még régebben Gabojszánál felfedeztem egy krémlevest, ami a maradék párolt lila káposzta felhasználásával készült. Sokszor terveztem, hogy elkészítem, csak valahogy mindig elfogyott a köretként készített párolt káposzta :)

Aztán nemrég újrafotóztam egy receptemet, a sült oldalast, ehhez direkt dupla mennyiségű káposztát készítettem, hogy maradjon a leveshez.

A főzésnél végül nem nagyon követtem Gabojsza receptjét, de az eredmény így is zseniális lett. Fantasztikus édes-sós ízhatás, a töpörtyű és a mascarpone pedig bármilyen furcsa, tökéletesen beleillenek a kompozícióba.

Igazi ünnepi előétel.

 

Lilakáposzta-krémleves

DSC_2489s

Hozzávalók 4 főre:

50 dkg párolt lilakáposzta

3 dl zsíros tejszín

Kb. 2 dl tej

5 dl alaplé

1 nagy fej hagyma

1 ek kacsazsír

Só, bors

 

A tálaláshoz:

2-3 ek kicsire vágott kacsatöpörtyű

4 ek mascarpone

 

A zsírt felolvasztjuk egy lábasban, a durvára vágott hagymát üvegesre pirítjuk. Rászórunk 40 dkg-t a káposztából, kevergetve felforrósítjuk. Felöntjük az alaplével és a tejszínnel, kissé sózzuk, nagyon borsozzuk. Forrás után az egészet összeturmixoljuk, felengedjük annyi tejjel, hogy krémleves állagot kapjunk. Még egyszer felforrósítjuk, de már nem forraljuk. Megkóstoljuk, ha kell, még sózzuk, borsozzuk.

Tálaláskor minden tányérba teszünk egy ek mascarpone-t, a leves tetejére szórjuk a maradék káposztát és a töpörtyűt.

DSC_2490s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

tejszín mascarpone lilakáposzta töpörtyű