2016. jan 15.

Obatzter, a bajor camembert sajtos körözött

írta: Hajós Ágnes
Obatzter, a bajor camembert sajtos körözött

A sörfesztivál sztárja az én változatomban

Már régóta szerettem volna kipróbálni ezt a camembert sajtos körözöttet. A miénk is nagyon finom (itt az én receptem), de nálam a camembert minden formában elsőbbséget élvez :)

Ezt a kencét tipikusan a bajor perechez szokták kínálni és a receptet illetően ahány ház, annyi szokás. Én is sütöttem hozzá perecet, rajta is van a képen, de nem lett tökéletes... Majd ha jól sikerül, ahhoz is hozok receptet :)

 

Obatzter (bajor körözött)

syderujcs
 

Hozzávalók:

20 dkg érett camembert

1 kisebb hagyma

1 nagy ek krémsajt (én mascarpone)

3 ek bajor sör (pl. HB)

1 nagy ek tejföl

10 dkg puha vaj

1 tk őrölt kömény

2 tk pirospaprika

Só, bors

5 szál metélőhagyma

 

A camembert-t kicsire vágjuk, hozzáadjuk a vajat, apróra szelt hagymát, krémsajtot, tejfölt, sört, köményt, pirospaprikát. Villával alaposan összenyomkodjuk, de kicsit maradjon darabos. Alaposan megborsozzuk, a sót óvatosan adagoljuk. Mikor még kicsit sótlannak érezzük, akkor jó. Másnapig állni hagyjuk, villával ismét átkeverjük, ha még mindig sótlannak találjuk, pótoljuk.

Tálaláskor az apróra vágott metélőhagymával díszítjük.

ydcztds

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

sör mascarpone vaj camembert pirospaprika kömény