2016. feb 03.

Ropogós, szezámmagos, bundás csirkemáj

írta: Hajós Ágnes
Ropogós, szezámmagos, bundás csirkemáj

Kívül ropogós, belül krémes falatkák könnyen, "robbanás" nélkül :)

Rengeteg csirkemájas receptem van, letagadhatatlanul ez az egyik kedvenc alapanyagom.

Nemrég új ötlet után kutattam, így találtam meg Mautner Zsófinál a következő receptet. Nagyon megtetszett az ötlet, el is készítettem. Bár én a végén nem toltam be a sütőbe, mert szerintem akkor eléggé kiszáradt volna, így meg szép rózsaszín, szinte krémes maradt.

Ja, és gyerektársaságnak ideális fogás, nálunk a felét elcsipegették, mire ebédeltünk volna :)

 

Szezámos-bundás csirkemáj

DSC_3558s

Hozzávalók 4 főre:

60 dkg csirkemáj

10 ek liszt

4 ek szezámmag

Kb. 2 dl kefir

Só, bors

Bő olaj a sütéshez

1 ek sütőpor

 

A májat falatnyi darabokra vágjuk, villával alaposan megszurkáljuk, hogy ne "robbanjon". Megsózzuk, -borsozzuk (igen, a csirkemájat lehet!).

A lisztet egy tálban összekeverjük a szezámmaggal és a sütőporral, a kefirt egy másik tálba öntjük.

A májakat először a lisztbe, majd a kefirbe, végül ismét a lisztbe forgatjuk. Közben az olajat közepesen forróra melegítjük, mintha rántott szeletet szeretnénk sütni.

Kis adagokban pár perc alatt megsütjük a falatkákat, papírtörlőre szedjük.

Ízlés szerinti körettel, salátával vagy köret nélkül, mártogatóssal tálaljuk.

DSC_3555s 

Mi az előző bejegyzésben leírt céklaketchup-pel ettük, nagyon illett hozzá :)

DSC_3561s

DSC_3565s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

csirkemáj szezámmag