2016. feb 09.

Koreai palacsinta kicsit megvariálva

írta: Hajós Ágnes
Koreai palacsinta kicsit megvariálva

Zöldséges palacsinta csípős-édes-savanyú mártogatóssal

Idén is elérkezett a Palacsinta-nap :)

Bár nálunk (még) nincs nagy hagyománya, a világban rengeteg helyen ünneplik. Mostanság sokat olvasgattam erről, így tudtam meg, az eredetét. A keresztény világban hamvazószerdától indul a böjt, előző napon minden romlandót, húst, nehéz ételt "el kellett pusztítani". Vagyis megenni, vagy eltenni 40 nappal későbbre.

Ilyenkor palacsintát sütöttek, bele- és mellépakoltak mindent, ami másnaptól tilos volt.

Idén egy távol-keleti ihletésű változatot hoztam, az ötletet adó receptet itt találtam. Aztán időközben félresiklott a dolog, nem is én lennék... Nagyon finom volt, a gyerekek simán tejföllel ették, de nekem nagyon ízlett a pikáns, kicsit savanykás, szezámos szósz.

 

Koreai palacsinta az én változatomban

DSC_4301s

Hozzávalók 4 főre:

1 bögre (2,5 dl-es) finomliszt

1 bögre teljes kiőrlésű liszt

1,5 dl tej

Kb. 2,5 dl víz

2 tojás

1 tk só

1 ek fekete szezámmag

Olaj

 

2 újhagyma zöldjével együtt

1 közepes répa

3 tojás

15 dkg húsos szalonna

 

A mártáshoz:

3 dl natúr joghurt

1 dl édes-csípős szósz

1 chili apróra vágva (elhagyható)

1 újhagyma nagyon apróra vágva

Só, bors

2 ek szezámolaj

 

A mártáshoz valókat összekeverjük, hűtőbe tesszük fogyasztásig.

A palacsintához valókat a vízen kívül egy tálban összekeverjük. A vizet addig adagoljuk folyamatosan kevergetve, míg a miénknél egy kicsivel sűrűbb palacsintatésztát kapunk, kb. mint az amerikai palacsinta. Félretesszük egy kicsit pihenni.

Közben a répát és az újhagymát nagyon vékony csíkokra vágjuk, én a répát simán lereszeltem.

A húsos szalonnát kockára vágjuk, egy serpenyőben kiolvasztjuk a zsírját. Egy tálba öntjük, a szalonnát is félretesszük, de a serpenyőt még használni fogjuk. A tojásokat megsózzuk, felverjük.

Megnézzük a palacsintatésztát, ha nagyon besűrűsödött volna, egy kis vízzel még hígíthatjuk.

A serpenyőt közepes lángra tesszük, egy merőkanálnyi tölteléket a közepére öntünk. Mikor elkezd a széle megszilárdulni, ráteszünk egy kevés zöldséget és szalonnát, majd rákanalazunk 2 ek tojást.

DSC_4278s

Ha az alja kész, lapáttal megfordítjuk, ha a tojás oldalt kifolyna, visszaigazgatjuk.

DSC_4277s

Kivéve melegen tartjuk.

Így járunk el addig, míg el nem fogy az összes tészta, a zsiradékot pótoljuk a serpenyőben, nehogy letapadjon. A mártással tálaljuk.

DSC_4305s

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

répa palacsinta joghurt chili szalonna újhagyma szezámmag