2016. feb 28.

Parasztreggeli, vagyis rántotta minden földi jóval

írta: Hajós Ágnes
Parasztreggeli, vagyis rántotta minden földi jóval

Extra laktató reggeli egy nyaralás emlékére

Még valamikor kamaszkoromban, az akkori barátoméknál ettem először parasztreggelit. Emlékszem, valahol a Tisza mellett nyaraltunk és egy ráérős reggelen, mikor már nem ettek a szúnyogok, a nagy társaságnak egy hatalmas adag ilyen brutálisan laktató rántottát készítettek.

Aztán a kapcsolat "elmúlt", de ennek a reggelinek az emléke máig bennem maradt, én úgy teleettem magam vele, hogy egy fél napig alig bírtam mozdulni.

Hétvégénként mindig próbálok valami különlegesebb napindítót készíteni, ha más ötletem nincs, a rántottát turbózom fel. Már egyszer írtam az apukámféle sült paprikáról, azt is nagyon szeretem. De mivel most volt egy kis főtt krumpli előző napról, inkább felidéztem azt a régi nyarat és parasztreggelit készítettem. A hatás most is ugyanaz volt, még délben sem voltam éhes... :D

Ja, még annyit, hogy kolbász is szokott bele kerülni, de az nekem most nem volt itthon.

Parasztreggeli

DSC_2184s

Hozzávalók 4 főre:

1 nagy főtt krumpli

10 dkg húsos szalonna

10 dkg füstölt sonka

1 nagy hagyma

1 nagy paprika

8 tojás

1 csokor petrezselyem

Só, bors, pirospaprika

 

A szalonnát felcsíkozzuk, egy nagy serpenyőben elkezdjük kiolvasztani a zsírját. Mikor majdnem kész, hozzáadjuk a durvára vágott hagymát és a felkockázott sonkát, paprikát és krumplit. Addig pirítjuk így együtt kevergetve, míg a hagyma üveges lesz, a sonka és a krumpli pedig itt-ott megpirul.

Közben a tojásokat elhabarjuk egy nagyon kis sóval (a szalonna és a sonka is sós!), szép adag borssal és egy csipet pirospaprikával.

A serpenyőbe öntjük, közepesre vesszük a lángot és időnként megkeverve ízlés szerinti állagúra sütjük.

Tálaláskor megszórjuk a felaprított petrezselyemmel.

DSC_2183s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

 

Szólj hozzá

tojás paprika sonka szalonna petrezselyem