2016. már 14.

Különlegesen krémes csirkemell tavaszi körettel

írta: Hajós Ágnes
Különlegesen krémes csirkemell tavaszi körettel

Csirkemell citromfűvel, tejföllel, pesto-s krumplival

Mikor még csak tanultam főzni (éppen a nagyfiammal voltam terhes), délelőttönként mindig szakácskönyvet vagy a netet bújtam. Minden nap valami újdonságot főztem, jó darabig arra voltam büszke, hogy kétszer nem kerül ugyanaz az asztalra.

Akkor találtam ezt a citromfüves-tejfölös csirke receptet és nagyon megszerettem. Sokáig csak pácnak használtam grillezett húsokhoz, de egy ideje tepsiben sütöm meg, így a tejföl isteni finom krémmé sűrűsödik a hús tetején.

Én legszívesebben csak salátával szoktam enni, de legutóbb egy különlegesebb köretet dobtam össze hozzá.

 

Citromfüves-tejfölös csirkemell rukkolapesto-s krumplival

DSC_0621s

Hozzávalók 4 főre:

60 dkg csirkemell

0,5 l tejföl

4 ek aprított citromfű (vagy egy ek szárított)

Só, bors

1 csokor petrezselyem

60 dkg (új)burgonya

5 dkg rukkola (negyed csomag)

1 dl +2 ek extra szűz olívaolaj

5 dkg reszelt sajt

5 ek durvára tört dióbél

 

 A rukkolapesto-hoz a diót egy száraz serpenyőben illatosra pirítjuk. A rukkolával, az 1 dl olívaolajjal, sajttal, sóval, borssal a botmixer poharába tesszük, simára turmixoljuk.

Az újkrumpli héját késsel lekapargatjuk vagy meghámozzuk, mérettől függően negyedekbe, nyolcadokba vágjuk. Lobogó, sós vízben puhára főzzük.

A tejfölt összekeverjük a citromfűvel, apróra vágott petrezselyemmel, 2 ek olívaolajjal, sózzuk, borsozzuk.

 A csirkemellekből másfél centis szeleteket vágunk, beleforgatjuk a fűszeres tejfölbe, pár órát állni hagyjuk (akár egy éjszakát is). Egy jénaiban elrendezzük, 200 fokos sütőben 30 perc alatt készre sütjük. Akkor jó, mikor a folyadék elpárolog, a tejföl pedig itt-ott megbarnul.

Tálaláskor a rukkolapesto-t összeforgatjuk a krumplival. Néhány szelet csirkemellet tányérra teszünk, a pesto-s burgonyával tálaljuk.

DSC_0618s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

dió sajt tejföl csirkemell citromfű rukkola petrezselyem