2016. ápr 19.

Csípős káposztasaláta az én változatomban

írta: Hajós Ágnes
Csípős káposztasaláta az én változatomban

Savanyúság "kínai" módra

Szoktam néha ebédelni kínai étkezdében, több kedvencem is van. Pl. a csípős-savanyú leves, itthon is sokszor készítem (receptje itt). 

Aztán az illatos-omlós csirkemell, aminek végre-valahára sikerült egy normális receptjére akadnom, itt azt is megtaláljátok.

Emellé én nem rizst, hanem csípős káposztasalátát szoktam enni, szerintem tökéletesen kiegészítik egymást. Ehhez is vadásztam receptet a neten, de azok nem voltak túl szimpatikusak, inkább a saját verziómat készítettem el. Szerintem tök jó lett, majdnem pont olyan, mint a "bóti". 

Ja, és mi is az alcímben a macskaköröm? Állítólag a nálunk megtalálható kínai éttermekben kínált ételeket nem is ismerik Kínában, erősen az európai konyhához lettek igazítva. Mondjuk az tényleg fura, hogy a kínálat Soprontól Debrecenig szinte tök ugyanaz... :)

Mindegy, én szeretem.

 

Csípős káposztasaláta

DSC_3029s

Hozzávalók:

1 közepes fej (kb. 1,2 kg) fejeskáposzta

2 közepes sárgarépa

1 ek só

A pácléhez:

Fél dl almaecet

1 (vagy 2) ek darált csípős paprika

1 ek cukor

2 tk só

 

A káposztát legyaluljuk, vagy durvára reszeljük, a sárgarépát is lereszeljük. Megszórjuk a sóval, kézzel összeforgatjuk, ¾ órát állni hagyjuk.

Addig a pácléhez valókat simára keverjük, addig, amíg a só és cukor teljesen feloldódik.

A káposztát kézzel kinyomkodjuk. Ráöntjük a levet, összeforgatjuk, lehetőség szerint 1-2 napot állni hagyjuk, közben többször átforgatjuk.

DSC_3031s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

répa káposzta almaecet