2016. jún 06.

Balzsamecetben pácolt eper vaníliával

írta: Hajós Ágnes
Balzsamecetben pácolt eper vaníliával

Ellenállhatatlan édes-savanyú kísérő, a grillpartyk sztárja idén

Az egyik kedvenc külföldi blogom, a Half Baked Harvest.

Egy fiatal csaj írja, aki 6 testvér mellett kezdett a konyhában tevékenykedni, és pár év alatt az egyik legfantáziadúsabb blogot hozta létre. Irigylem a sok rendelkezésre álló alapanyag miatt, sajnos nálunk az övékhez képest még mindig elég szegényes a kínálat.

Egyelőre nem sok mindent főztem tőle, inkább csak ötleteket gyűjtöttem, múltkor viszont olyat láttam, amit azonnal ki kellett próbálnom. 

Éppen kaptam egy hatalmas tál érett epret, az egyik feléből ezt a "savanyúságot" készítettem. Azért tettem idézőjelbe, mert a savanyú mellett az édes eper- és vaníliaíz is dominál benne.

Sült húsok, (grillezett) sajtok mellé a legjobb, én szó szerint nem tudtam betelni vele. Elvileg 3-4 napig eláll a hűtőben, persze, ha megéri. És ha az eper elfogyott, a pácba újabb szemeket tehetünk, amíg meg nem unjuk :)

Recept innen.

 

Balzsamecetben pácolt eper

DSC_0263s

Hozzávalók 1 db 7 dl-es befőttesüveghez:

Kb. 25 dkg, kisebb szemű eper

2,5 dl balzsamecet

3 ek méz

1 nagy ág kakukkfű

1 vanília

8 levél bazsalikom

 

Az epreket alaposan mossuk meg, szárukat vágjuk ki (csak hibátlan epret használjunk!). A vaníliát félbevágjuk, magjait egy kis edényben összekeverjük a balzsamecettel és a mézzel, a vaníliarudat a befőttesüvegbe állítjuk.

Rétegezve tesszük bele az epret, a kakukkfű lecsipegetett leveleit és a bazsalikomot. Felöntjük a balzsamecettel, rátesszük a tetőt és hűtőben érleljük pár órát, legjobb, ha egy éjszakát.

DSC_0265s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

méz balzsamecet eper vanília bazsalikom kakukkfű