2016. jún 13.

Labneh, a házi krémsajt

írta: Hajós Ágnes
Labneh, a házi krémsajt

Készítsd el joghurtból az arab konyha egyik jellegzetességét

A labneh-re véletlenül bukkantam rá kedvenc külföldi blogomon, itt már említettem.

Mikor rákerestem, hogy mi is ez, megtudtam, hogy a Közel-Keleten és Afrika északi részén ez egy nagyon is ismert, naponta fogyasztott krémsajt.

Sokan készítik házilag, egyáltalán nem bonyolult és az ízesítéseknek csak a képzelet szab határt. Már láttam néhány hazai boltban kész labneh-et, de mivel annyira egyszerű, inkább nekiálltam itthon.

Ami pedig az elkészítéshez szükségeltetik, az egy egyszerű textilpelenka vagy nagy méretű gézlap.

Egyetlen szabályt kell betartani vele kapcsolatban: nem szabad mosószert és öblítőt használni a tisztításkor, különben az ízét átveszi a krémsajt. Ezért szerintem a legjobb megoldás, ha gyógyszertárban megveszitek a legnagyobb steril gézlapot, használat után sima vízzel gyorsan átöblítitek és rögtön kiteszitek száradni. 

Vissza a labneh-hez: Érdemes elkészíteni, én szinte függő lettem, annyira szeretem.

Még egy megjegyzés: ha zöldfűszereket kevertek hozzá, az elkészítés után még egy napot állni kell hagyni a hűtőben, akkor igazán jól összeérik :)

 

Labneh

DSC_1339s

Hozzávalók:

2 (legalább 0,5 kg) natúr joghurt

Az ízesítéshez:

Olívaolaj, bors, zöldfűszerek (pl. menta), chili

Egy nagyobb szűrőbe textilpelenkát vagy nagy gézlapot terítünk, egy mély tálra ültetjük, és beleöntjük a joghurtot. Hűtőbe tesszük csepegni két napra, közben egyszer kicsit átkeverjük, a géz sarkait összefogva óvatosan megnyomkodjuk. A második napra kész is.

Tányérba szedjük, fűszerekkel megszórva olívaolajjal megcsorgatva tálaljuk.

DSC_1345s

Pácolt labneh:

DSC_2959s

A „krémsajt”-ból apró golyókat formázunk, leöntjük annyi olívaolajjal, ami ellepi. Fűszereket, chilit adunk hozzá, pár napra hűtőbe tesszük érni. Friss kenyérrel, pitával, zöldségekkel fogyasztjuk.

DSC_2958s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

joghurt krémsajt