2016. júl 12.

Déli Part BBQ, egy kis Amerika a magyar tenger partján

írta: Hajós Ágnes
Déli Part BBQ, egy kis Amerika a magyar tenger partján

Lassan sült húsok és brutálburgerek, meg az igazi elhivatottság

Főzés terén elég sok mindenben otthon vagyok, de az amerikai típusú, hosszan sült-füstölt (főleg) marhahúsokhoz még nem volt szerencsém.

Nemrég nyílt egy hely Szántódon, ahol egy igazi BBQ-őrült, Dzsozi és kollégája, Patrik kísérli meg a hét hat napján elkápráztatni a betérő közönséget. A "pitmaster" korán reggel már betolja a húsokat a szmókerbe, hogy tizenvalahány óra alatt elérjék a tökéletes ízt és állagot.

DSC_0332s

Hogy mi a szmóker? Kb. úgy néz ki, mint egy guruló szekrény kéménnyel. A lényege, hogy a belsejében füstön, de alacsony hőmérsékleten lehet sütni, így a húsok vajpuhák lesznek, de közben egy markáns, füstös ízt kapnak. Persze marhahúsról beszélünk az esetek nagy többségében, így a puha állag azért harapható marad, a pácnak köszönhetően pedig átjárják a fűszerek.

Szóval a Déli Part BBQ-ban a srácok ennek az alkalmatosságnak minden lehetőségét kihasználják, így nem csak egészben sült, első osztályú szegyet, bordát, steak-eket lehet kapni, hanem pl. chilis babot, de disznófejet is készítettek már.

A húsok mellé salátákat, chips-et, grillszószokat, házi kenyeret és hasonlókat kapunk, ha tálat rendelünk, van választék, de nem fogunk elveszni a kínálatban.

És persze ne feledkezzünk meg a brutális hamburgereikről. De tényleg, én ilyen jót még nem ettem. Bagel-lel adják, amit szerintem szintén ők készítenek, a hús pedig pont olyan, amilyennek lenni kell, belül kissé rózsaszín, szaftos. És persze óriási. 

De lássuk, hogy én mit próbáltam:

Először is megkértem őket, hogy egy olyan tálat állítsanak össze, amin mindenből van egy kicsi. Majdnem sikerült is, egy ekkora adag kaját kaptam:

DSC_0336s

Volt rajta négyféle hús, cole slaw saláta, háromféle szósz, gyökérkenyér, házi chips, uborka és jalapeno paprika, valamint egy napi desszert. A húson látszik a gyönyörű kéreg, felette az a kupac a tépkedett lábszár barbecue szósszal összekeverve.

A cole slaw is tök finom volt, nem olyan, ahogy én készítem (itt), de ez is szuper volt.

A desszert gyümölcsös tejberizs volt, könnyű, habos állagú, pont jó lezárása egy ilyen brutális adag kajának (a felét hazavittem, bírok én enni, de ez még nekem is sok volt :) )

DSC_0334s

Kértünk még egy Sunrise burgert is, na, ezt (is) imádtam. A tökéletes húspogácsa mellett a szokásos hozzávalókon kívül még hagymalekvár és narancsos bbq szósz is helyet kapott, nagyon eltalálták az ízlésemet :) 

Lehet, hogy hülyén hangzik, de nekem a "csajos" szó jutott eszembe róla. Mármint ha valaki nem vevő a markánsabb hústálakra, meg a brutálburgerre (és ezek ugye inkább a csajok), annak ezt ajánlanám, nem fog csalódni, és jól is lakik.

Pár hét múlva ismét visszatértem, mivel armadillo tojás volt a napi ajánlatban.

DSC_0396s

A kaja lényege, hogy jalapeno paprikát megtöltenek egy kis cheddar sajttal, darált marhába burkolják, amit tojásalakúra formáznak, majd bacon-nel körbetekerik. Irány a szmóker, sülés közben pedig mézes-fűszeres-paradicsomos szósszal kenegetik.

DSC_0393s

Természetesen ehhez is járt egy kis saláta, chips és olívás kenyérke, én egy adag szószt is kértem, mert a hús megkívánta. A legviccesebb számomra az volt, hogy a kaja mellé kis szakállápoló kendőt is kaptam, merthát ugye a fiúk magukból indultak ki :D

Dzsozi

És még valami: aki ide készül, legyen vele tisztában, hogy ez nem a McDonalds. Nem gyorsétterem, itt várni kell a vacsira, hiszen ők ketten viszik az egész kajarészleget. De amíg várakozunk, kézműves söröket és finom borokat is lehet kortyolgatni, és ha addig nem voltál még elég éhes, mire megjön a kaja, az leszel :D

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

 

Szólj hozzá

bbq étteremajánló