2016. sze 05.

Szilvaleves vörösborral

írta: Hajós Ágnes
Szilvaleves vörösborral

Hidegen vagy melegen egyaránt mennyei!

Sajnos a gyümölcsökért még mindig nem rajongok, persze csak ha a nyersen fogyasztásról van szó. 

Sütve, főzve, párolva, húsok mellé, stb. imádom mindet! Mivel a szilvának van most szezonja, vásároltam egy nagyobb adagot elég jó áron és ötletelni kezdtem.

Először is tettem el befőttet, hogy télen is simán tudjak szilvás gombócot készíteni (recept itt), meg egy kis lekvárt a sütikhez (pl. ehhez a masnihoz).

Aztán nézelődtem és Lindánál feltűnt egy jó kis sültszilva-leves (itt). Kicsit leegyszerűsítettem, meg igazából tök nem úgy készítettem, de az eredményt tekintve  nagyon is elégedett lettem :)

Valami isteni, a vörösbor-redukciót amúgy is imádom, de így a karamellizálódott szilvával fenséges... Mindenképpen az egyik kedvencem lett és többször el fogom készíteni!

Vörösboros szilvaleves

DSC_1668s

Hozzávalók 4-6 főre:

1 kg szilva

3 dl vörösbor

Fél tonkabab

Cukor vagy bármilyen édesítő ízlés szerint

1 csipet só

 

A szilvát kimagozzuk, a sóval és a borral egy lábasban feltesszük főni. Többször megkeverjük, mikor felére összeesett, a gyümölcs negyedét kivesszük, a többit összeturmixoljuk. Megkóstoljuk, ízlés szerint beédesítjük és belereszeljük a tonkababot. Ha nagyon sűrű lenne, kevés vízzel hígíthatjuk.

Visszatesszük a gyümölcsöt, egyet forralunk rajta, majd teljesen kihűtjük. Jéghidegen a legjobb, de melegen is fogyaszthatjuk.

DSC_1667s

DSC_1670s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

szilva vörösbor tonkabab