2016. okt 22.

Temesvári tarja - omlós hús zöldbabos, fűszeres raguval

írta: Hajós Ágnes
Temesvári tarja - omlós hús zöldbabos, fűszeres raguval

Laktató, magyaros ebéd nem csak hétvégére

Szoktam néha venni zöldbabot, én nagyon szeretem. A többieknél meg mindig valami trükköt kell bevetni, mert a szokásos főzelékek, levesek, rakott kaják nem nagyon jönnek be nekik.

Már többször sikerrel jártam, itt találhattok olyan ötleteket, amiket a zöldbabért nem igazán rajongók is örömmel fognak venni.

A legutóbbi ötletelés közben egy igazi klasszikusba futottam, temesvári sertésszelet néven. Sok változatot találtam, igazából a receptekben a zöldbab, a tejföl és a sertéshús volt a közös. Igyekeztem olyat "alkotni", ami mindenkinek tetszene :)

Bocs, hogy nem írok forrást, de kb. 10 receptet vettem alapul, plusz hozzátettem a saját ötletemet.

 

Temesvári sertéstarja

dsc_0651s

Hozzávalók 4 főre:

4 nagy szelet, ujjnyi vastag tarja

20 dkg zöldbab

1 zöldpaprika

5 dl passzírozott paradicsomlé

10 dkg kolozsvári szalonna

1 tk egész kömény

1 nagy  hagyma

3 dl sűrű tejföl

1 tk pirospaprika

Fél l alaplé

2 gerezd fokhagyma

Só, bors

1 ek olaj

 

kb. 30 dkg csavart tészta

 

A tarjákat kiklopfoljuk, mindkét oldalukat sózzuk, borsozzuk. Egy serpenyőben felforrósítjuk az olajat, a hússzeletek mindkét oldalára nagy lángon kérget sütünk. Félretesszük, melegen tartjuk.

A hagymát durvára, a paprikát apróra, a szalonnát kicsit nagyobb kockákra vágjuk. Az előzőleg használt serpenyőbe dobjuk a szalonnát, közepesre vesszük a lángot. Mikor a szalonna elkezdte kiengedni a zsírját, hozzáadjuk a paprikát és a hagymát is, rászórjuk a köménymagokat. Többször megkeverjük, mikor a hagyma üveges, meghintjük a paprikával, majd mehet hozzá a zöldbab is. Az alaplevet fokozatosan adagolva, fedő alatt puhára pároljuk, a végén kb. 2 dl-nyi lé maradjon rajta, ha kell, vízzel pótoljuk (ha fagyasztott, vagy konzerv a zöldbab, akkor sokkal kevesebb idő kell neki, tehát kevesebb folyadékra lesz szükség).

A zöldbab puhulása után belenyomjuk a fokhagymát, visszatesszük a hússzeleteket, felöntjük a paradicsomlével. Felforraljuk, a hús teljes puhulásáig főzzük, ha kell, itt is pótoljuk a nedvességet. Végül a tejfölt kikeverjük kevés hideg vízzel, szűrőn keresztül folyamatosan keverve a szószhoz adjuk. Beforraljuk, míg a szaft besűrűsödik. Megkóstoljuk, ha kell, még sózzuk és borsozzuk.

Főtt tésztával (vagy nokedlivel) tálaljuk.

dsc_0655s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

fokhagyma tejföl zöldbab szalonna tarja