2017. már 10.

Főétel: kacsa háromféle körettel

írta: Hajós Ágnes
Főétel: kacsa háromféle körettel

Második felvonás: fókuszban kedvenc szárnyasom

Következzék a különleges előétel méltó utódja, amit természetesen a kölcsönbe kapott Panasonic géppel fotóztam.

Itt már akadt egy kis problémám, ugyanis a kacsacomb tényleg hiánycikk. Azt hittem pár hete, hogy csak ijesztgetnek, mikor a madárinfluenza miatti húshiányról beszéltek. Hát bejött, se liba, se kacsa... Nagy nehezen találtam aranyáron, de annyira beleéltem magam, hogy nem hagytam ott. 

A köretet sem pont így képzeltem. Amit hozzá gondoltam, nem lett se szép, se finom, szóval kuka és újratervezés. 

Végül azért meg voltam elégedve magammal, pont olyanra sikerült, amit egy étteremben is szívesen rendelnék, a látvánnyal is meg voltam elégedve.

 

Narancsos-vörösboros kacsacomb háromféle körettel

Hozzávalók 4 főre:

4-8 kacsacomb, mérettől függően

2 narancs

Fél l száraz vörösbor

4 ág rozmaring

Só, bors

 

1 nagy kápia

20 dkg kuszkusz

Fél tk só, pár tekerésnyi bors

1 ek apróra vágott snidling

 

2 szívsaláta

2 tk olívaolaj

 

1 csipet só

2 db hónapos retek

10 dkg valeriana saláta

1 ek szezámolaj

 

 

A kápiát 180 fokos sütőben addig sütjük, míg a héja itt-ott megfeketedik. Kivesszük, kihűtjük.

A kacsacombokat mindkét oldalukon sózzuk, borsozzuk. A rozmaringágakról leszedjük a leveleket, rányomkodjuk a kacsacomb bőrére. Egy serpenyőt felhevítünk úgy, hogy szinte füstöljön, egyenként rátesszük a kacsacombokat bőrrel lefelé, és világosbarnára sütjük. Tepsire ültetjük őket bőrrel felfelé, köré öntjük a vörösbort, befedjük a narancsszeletekkel, 160 fokos sütőbe toljuk 2 órára. Időnként megnézzük, ha a narancs vagy a hús nagyon sülne, letakarjuk alufóliával. A sütési idő végén ellenőrizzük, ha a kés könnyen a csont mellé szalad, kész is van.

Közben elkészítjük a köreteket.

A sült paprikáról lehúzzuk a héját, a magokat félretéve apróra kockázzuk. A kuszkusszal elkeverjük egy tálban, megsózzuk, -borsozzuk, felöntjük annyi forrásban levő vízzel, ami egy ujjnyira ellepi. Lefedve állni hagyjuk 10 percig, majd villával fellazítjuk.

A szívsalátákat hosszában négybe vágjuk, kevés olívaolajon a vágott felüket hirtelen megpirítjuk.

A valeriana salátát összeforgatjuk a hajszálvékonyra szelt retekkel és a szezámolajjal, megsózzuk.

Tálaláskor egy sor kápiás kuszkuszt tálra szedünk, ráteszünk egy vagy két kacsacombot, a sült és a kevert salátával körítve tálaljuk.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

saláta kacsa narancs vörösbor kuszkusz retek kacsacomb kápia