2017. ápr 01.

Zöldséges-tojásos lepény reggelire

írta: Hajós Ágnes
Zöldséges-tojásos lepény reggelire

Egy kis különlegesség, hogy jókevűen induljon a nap

Sokszor leírtam már, hogy imádom a tartalmas reggeliket, van is belőle jónéhány a a blogon (itt).

Nemrég az átlagosnál nagyobb pitákat sikerült sütnöm. Nem nagyon akartam gyroshoz felhasználni, mert ha egy ekkorát telepakolok, biztos,  hogy túleszem magam :)

Így inkább félretettem, hogy minipizzákat készítsek a fiúknak. Aztán eszembe jutott, hogy reggelire még megengedhetek magamnak egy kis (? :) ) szénhidrátdús ételt, telepakolom inkább zöldséggel meg egy kis tojással, ez aztán erőt fog adni...

Persze, ha nincs kedvetek pitasütéssel bajlódni, vagy épp nincs otthon, akár kisebb tortillalapokkal is lehet helyettesíteni. Én, miután fotóztam, félbehajtottam és úgy ettem meg. Persze fel is lehet csavarni, sőt, késsel-villával is neki lehet állni, de a reggelinél szerintem nem kell finomkodni... :D

 

Reggeli lepény zöldségekkel, sült tojással

Hozzávalók 4 főre:

4 vékony lepénykenyér vagy pita vagy kis méretű tortilla

Majonéz (receptem itt)

2 szál újhagyma a zöldjével együtt

Fél fej jégsaláta

3-4 nagyobb hónapos retek

4-8 tojás

Kevés olaj

Só, bors, pirospaprika

 

Az újhagymát, a retket és a salátát vékonyan felszeleteljük, a tojásokat az olajban kisütjük úgy, hogy félidőben megfordítjuk. Megsózzuk, -borsozzuk és meghintjük pirospaprikával.

Közben a lepénykenyereket száraz serpenyőben felforrósítjuk, megkenjük majonézzel, megpakoljuk a zöldségekkel. Egy-két tojást ültetünk rájuk és fogyaszthatjuk is.

 

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

saláta tojás majonéz retek pita tükörtojás