2016. ápr 05.

Indiai lepénykenyér otthon készítve

írta: Hajós Ágnes
Indiai lepénykenyér otthon készítve

Csapáti, a dahl-ok és curry-k kedvelt kísérője

Már sokszor terveztem, hogy otthon is készítek lepénykenyeret, hiszen az indiai ételeknek az a tökéletes kísérője. 

Sőt, az indiaiak legtöbbször kézzel esznek, a csapátiból szakítanak egy darabot szigorúan jobb kézzel és kanálként használva ezzel mernek az ételből. 

Több helyen láttam a kisebb multikban 400 ft/db áron, na, annyiért még véletlen sem fogom megvenni... Inkább sok helyen utánaolvastam, már ami a magyar nyelvű lapokon elérhető volt. Egyáltalán nem nehéz, aki teheti, készítse ghí-vel (tiszttott vajjal), mert úgy az igazi.

Ezekhez szoktam sütni (recept a képre kattintva):

DSC_2509s

DSC_2678s

DSC_4586s

DSC_2586s

És akkor jöjjön a lepénykenyér-recept:

Csapáti (chapati)

DSC_2499s

30 dkg teljes kiőrlésű liszt (én rozslisztet használtam)

2 ek olvasztott vaj (ha van, ghí)

Kb. 1,5 dl víz

1 tk só

 

A hozzávalókat összegyúrjuk, legalább fél órát pihentetjük. Diónyinál kicsit nagyobb adagot tépkedünk belőle, golyó alakúra formázzuk. Nyújtófával kb. fél cm vastagra nyújtjuk, száraz serpenyőben közepes lángon mindkét oldalát megsütjük. Akkor jó, ha itt-ott alaposan megpirul, és felfúvódik.

Csomagoljuk konyharuhába, míg az összessel kész leszünk és ebben is hűtsük ki, akkor puha marad.

DSC_2498s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

indiai csapáti