2017. máj 15.

Sajtos-húsos "reggeli" mexikói stílusban

írta: Hajós Ágnes
Sajtos-húsos "reggeli" mexikói stílusban

Tortilla-szendvics gazdagon, igazi energiát adó napindító

Nemrég ismét betévedtem a csirkés gyorsétterembe, hívogató volt a reggelijük. 

Olyan sajtos és (természetesen) rántott csirkefalatkás sült tortillát kínáltak, ami első látásra már hívogató volt. Azért féltem, hogy csak a photoshopnak köszönhető, de ugye a puding (ez esetben a quesadilla) próbája az evés. 

Isteni volt, de tényleg, a kajakómából felocsúdva elhatároztam, hogy itthon is elkészítem. Mondjuk az árán megint kiakadtam, 1890 Ft ezért gyenge túlzás...

Na, mindegy. A csirkefalatkát az előző napi rántott hús-maradékkal helyettesítettem, a receptben persze frissen van készítve.

És szánom-bánom, de a Barbecue-szósz bizony bolti. Sajnos még nem találtam olyan receptet, amivel ezt a fajtát elő tudnám állítani, pedig valószínűleg literszámra készíteném...

 

Sajtos, rántott csirkés quesadilla

 

Hozzávalók 4 főre:

8 nagy méretű tortilla (ha magad készítenéd, itt találsz hozzá receptet)

4 db nagyobb csirke felsőcomb

Liszt, tojás, zsemlemorzsa, olaj a sütéshez

Só, bors

20-20 dkg reszelt trappista és cheddar sajt

8-12 szelet bacon

Barbecue szósz

 

A húst kicsontozzuk, levesszük a bőrét, a húst négy szeletbe vágjuk. Ha vastagra sikerült, kicsit kiklopfoljuk, mindkét oldalukat sózzuk, borsozzuk, max. fél centis legyen. Szokás szerint bepanírozzuk, olajban kisütjük, rácson lecsepegtetjük.

A bacon-öket ropogósra sütjük. 4 tortillát magunk elé terítünk, megszórjuk az egyik fajta sajttal, elosztjuk rajtuk a bacon-öket majd a rántott husikat. Meglocsoljuk a barbecue szósszal, nem kell spórolni, mehet rá bőven :) Megszórjuk a maradék reszelt sajttal.

A tetejükre borítjuk a maradék tortilla lapokat, jól rányomkodjuk. Száraz serpenyőben, alacsony lángon mindkét oldalon addig melegítjük, míg a sajt megolvad.

Cikkekre vágjuk és fogyaszthatjuk is.

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

csirke tortilla sajt csirkemell bbq trappista cheddar