2017. sze 11.

Ízorgia saláta egy kis extrával

írta: Hajós Ágnes
Ízorgia saláta egy kis extrával

Gyümölcsös-sajtos élvezet paradicsomfagyival

Nemrég végre kaptam fügét, sőt, a helyi multiban a bivalymozzarella is teljesen le volt árazva, gyorsan be is szereztem pár zacsival. Azért hangsúlyozom ki, hogy bivalytejből való, mert az íze és az állaga is nagyságrendekkel szuperebb, mint a sima tehéntejből készülté.

Volt még a Gallicoop-tól kapott pulykamájból, gyorsan felolvasztottam egy adagot és természetesen a Panasonic-tól kapott és itt már bemutatott szuper gyümölcsprést is elővettem. 

Ez tud egy olyat is, hogy ha a gyümölcsöket (vagy ez esetben zöldséget) fagyasztva dobáljuk bele, fagylaltot készít belőle, amit azonnal fogyaszthatunk is. Én most a kertemben termett paradicsommal próbáltam ki, amiből isteni paradicsomfagyi lett. 

Ezt tettem a salátára és kicsit hagytam megolvadni. Így finoman bevonta a langyos és hideg összetevőket, amitől a címben szereplő ízorgia valóban beteljesedett :)

A szupergép hiányában is élvezhetjük az zamatokat, ez esetben apróra vágjuk a paradicsomot, kevés sóval, borssal ízesítve a salátához adjuk.

Saláta fügével és sok más finomsággal

Hozzávalók 4 főre:

1 csomag rukkola

1 gránátalma

25 dkg pulykamáj

1 ág kakukkfű

2 ek vaj

Só, bors

4 füge

4 bivalymozzarella

Balzsamecetkrém

 

A fagyihoz:

3 nagy paradicsom

1-2 tk porcukor

Fél tk só, pár tekerésnyi bors

 

A májat falatnyi darabokra vágjuk, villával megszurkáljuk, a felolvasztott vajon alacsony lángon megsütjük. Közben egyszer megfordítjuk, csak addig sütjük, hogy a belseje rózsaszín maradjon. Közben megszórjuk borssal és rácsipegetjük a kakukkfű leveleit. Mikor kész, a vajjal együtt egy kisebb tálba ötjük, megsózzuk, többször összeforgatva langyosra hűtjük.

A gránátalmának kiszedjük a magjait, a fügéket cikkekre vágjuk.

A salátához 4 szép tányért kibélelünk rukkolával, elosztjuk rajtuk a májat, a fügét, rátépkedjük a lecsepegtetett mozzarellákat. Megszórjuk a gránátalma magjaival, majd megcsorgatjuk a balzsamecetkrémmel.

A fagyihoz a paradicsomot falatnyi darabokra vágjuk, meghintjük a cukorral, sóval, borssal, egy napra mélyhűtőbe tesszük. Másnap átengedjük a gépen, kanállal a salátára halmozzuk.

 

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

saláta füge fagyi máj paradicsom gránátalma mozzarella rukkola bivalymozzarella