2017. sze 19.

Cigánypecsenye, a magyar konyha remeke

írta: Hajós Ágnes
Cigánypecsenye, a magyar konyha remeke

Fűszeres sült hús "kakastaréjjal"

Még nyár közepén kirándultunk egyet a gyerekekkel Tihanyban és környékén.

Sétálgattunk, nézelődtünk, délben pedig betértünk egy étterembe enni. Előtte már érdeklődtem ismerőseimtől, hogy hova érdemes menni, aztán jól nem fogadtam meg a tanácsaikat, és kiválasztottam egy, kívülről elég látványos éttermet. Volt kerthelyiség, meg grill, de gondoltak a kölkökre is.

Aztán jó nagyot csalódtunk, mármint mi a gyerekekkel, a párom ebédje elfogadható volt. Én cigánypecsenyét kértem, amit valami oknál fogva grillen készítettek, hát nem is volt sok köze a várthoz...

Mi felnőttek viszonylag gyorsan megkaptuk az ételeinket, aztán úgy 10 perc múlva már szóltam a pincérnek, hogy a gyerekekével mi a helyzet, a válasz: készül. Ismét 10 perc és meg is kapták, krumpli kihűlve, a hús meg tűzforró. Ráadásul a rántott húst panírozás előtt beszórták valami fűszersóval, ennek eredményeképpen az a tányéron is maradt.

Közben a tulaj a szomszéd asztalnál nagy hangon szórakozott a barátaival, szóval sikerült alaposan melléfogni. Na, mindegy, ide se jövünk többet...

Azért a cigánypecsenyére rendesen rá voltam kattanva, pár napra rá el is készítettem itthon és jól be is kajáltam belőle, íme:

Cigánypecsenye kakastaréjjal, póréhagymás tört krumplival

Hozzávalók 4 főre:

4 nagy szelet tarja (vagy 8 kicsi, összesen 80 dkg)

4 gerezd fokhagyma

4 ek liszt

1 ek pirospaprika

Só, bors

20 dkg szalonna

50 dkg krumpli

1 póréhagyma

 

A hússzeleteket kiklopfoljuk (nem kell papírvékonyra, kb. 0,5 cm legyen), minden oldalukat sózzuk, borsozzuk. A lisztet összekeverjük a pirospaprikával, megforgatjuk benne őket. A szalonnát fél cm-es csíkokra vágjuk, bevagdossuk.

Pár ek olajat felforrósítunk egy serpenyőben, a szalonnák mindkét oldalát ropogósra sütjük. Kivesszük, a szalonnazsírból annyit felfogunk, hogy a kb. 2 ek-nyi maradjon a serpenyőben.

A húsokat is közepesnél kicsit erősebb lángon megsütjük. A végén megszórjuk az összetört fokhagymával, egyet fordítunk rajtuk, csak hogy rátapadjon.

Közben a krumplit meghámozzuk, felkockázzuk, bő, sós vízben puhára főzzük, leszűrjük. A póréhagymát megtisztítjuk, apróra vágjuk. Pár ek szalonnazsírt felforrósítunk egy másik edényben, rádobjuk a pórét, kis kevergetés után hozzáadjuk a főtt krumplit. Sózzuk, borsozzuk, párszor átkeverjük.

Tálaláskor a krumpliból néhány kanállal a tányérra szedünk, ráfektetünk pár szelet tarját, majd a kakasteréj-formára sült szalonnával koronázzuk.

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

fokhagyma póréhagyma szalonna tarja magyaros