2017. nov 03.

Fűszeres, forró indiai tea - ez a chai!

írta: Hajós Ágnes
Fűszeres, forró indiai tea - ez a chai!

Élvezd a kelet varázsát, közben a lelked is megnyugszik

A most következő italnak régre nyúlik vissza a története. 

Eredetileg assam teából készítették sok fűszerrel, később angol behatásra tej is került bele. Legtöbbször édesítés nélkül fogyasztják, de én ezt kifejezetten édesen szeretem. 

A fűszerek összetételét illetően pedig ahány ház, annyi szokás, nekem ez az összeállítás jött be a legjobban. 

Ja, és a receptet még Évitől tanultam a sajtkészítő workshopon, itt írtam róla.

 

Chai

Hozzávalók 1,5 l-hez:

2 filter jó minőségű fekete tea

1-2 rúd fahéj (nagyságtól függően)

5 db kardamom mag

2 cm-nyi gyömbér

4 db feketebors

3 db szegfűszeg

1-2 chili (elhagyható)

1 rúd vanília

1 l 3,5%-os tej

Ízlés szerint cukor vagy méz vagy egyéb édesítő

 

6 dl vizet felteszünk főni. Beledobjuk a fahéjat, belereszeljük a tisztított gyömbért, a borsot, szegfűszeget, a mozsárban kissé megtört kardamommagokat. A vaníliát hosszában félbevágjuk, kikaparjuk a magokat, ez is mehet a vízbe a felvágott vagy morzsolt chilivel együtt.

Addig forraljuk a vizet a fűszerekkel, amíg kb. 1 dl-vel kevesebb lesz, a víz pedig besötétedik. Elzárjuk a gázt, belelógatjuk a filtereket, benne hagyjuk, amíg intenzív ízt kap. Beleöntjük a tejet, ismét felmelegítjük, de már nem forraljuk. Jó alaposan beédesítjük, poharakba szűrve fogyasztjuk.

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

tea vanília fahéj kardamom