2018. jan 03.

Pezsgős ringlóleves nem csak ünnepre

írta: Hajós Ágnes
Pezsgős ringlóleves nem csak ünnepre

Isteni sűrű leves fehér csokival és zöld citrommal

Elnézést, kicsit eltűntem az utóbbi időben, de karácsony környékén rengeteg dolgom volt.

A mostani recept még az ünnepeket idézi. Én minden évben valami különlegességet főzök, nekem nem kell karácsony a töltött káposztához meg a halászléhez, többször is eszünk év közben.

Ha esetleg nagyobb társaságot várok, kétféle levest szoktam főzni. Az egyik mindenképpen valami húsos, a másik pedig vagy krémleves, vagy gyümölcsleves. Nos, ez most egy gyümölcskrémleves :)

Mi hidegen ettük, szerintem úgy finomabb minden gyümölcsleves, de persze melegen is fogyasztható.

 

Pezsgős ringlóleves fehér csokival

Hozzávalók 4 főre:

80 dkg ringló

Fél l száraz pezsgő

10 dkg fehér csoki + a díszítéshez

1 lime leve és lereszelt héja

2 dl tejszín

Cukor vagy más édesítő ízlés szerint

 

A ringlót kimagozzuk, negyedekbe vágjuk. Egy lábasba tesszük, felöntjük a pezsgővel és alágyújtunk. Addig főzzük, míg kicsit összeesik, majd összeturmixoljuk. Hozzáöntjük a tejszínt és ismét felmelegítjük. Ha túl sűrű lenne, még egy kis vizet adjunk hozzá. Legyen forró, de ne bugyogjon, mert kicsapódik a tejszín.

Beleöntjük a lime levét, megkóstoljuk, beédesítjük. Teljesen kihűtjük.

A maradék csokiból késsel forgácsokat vágunk.

Tálaláskor pár merőkanálnyi levest tányérba szedünk, a csokiforgácsokkal és a lime héjával díszítve kínáljuk.

  Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

tejszín lime ringló fehér csoki