2018. aug 22.

Rakott krumpli hagyományosan, na jó, nem is annyira :)

írta: Hajós Ágnes
Rakott krumpli hagyományosan, na jó, nem is annyira :)

A legkedvesebb (nálunk legalábbis) magyaros étel

Már sokféle rakott, krumplis egytálételt osztottam meg a blogon (itt a lista), de a legegyszerűbbet, a mindenki által kedvelt klasszikust még nem.

Eltartott egy ideig, míg kikísérleteztem azt, amit ma már szinte automatikusan készítek. Eredetileg a volt anyósomtól lestem el az alapokat, aztán egy ötletet kaptam hozzá a páromtól is, végül a saját ötleteimmel egészítettem ki.

És komolyan állíthatom, óriási sikere van, akárhányszor, akárkinek készítem. A legfinomabb szerintem házi csalamádéval, akár az enyémmel is (recept itt).

Ja, és egy megjegyzés: igyekezzünk jófajta, krémes tejfölt beszerezni, bár ez a szaft nekem még sosem lett vizes, sokkal inkább bársonyosan lágy.

 

Hagyományos rakott krumpli

Hozzávalók 4 főre:

4 nagy krumpli

6 nagy tojás

4 dl zsíros tejföl

1,5 dl tej

Só, frissen őrölt bors

20 dkg közepesen száraz kolbász 

1 közepes lilahagyma

1 ek olaj

 

A krumplikat alacsony lángon héjukkal együtt puhára főzzük (kést beleszúrva lehet ellenőrizni). Leszűrjük, langyosra hűtve meghámozzuk, fél-1 cm-es karikákra vágjuk. 5 tojást keményre főzünk, megtisztítjuk, vékonyra szeleteljük.

A kolbászt pár másodpercre hideg folyóvíz alá tartjuk, majd héját lehúzzuk. A hagymát szeletekre, a kolbászt karikákra vágjuk. Az olajat felhevítjük egy serpenyőben, rádobjuk a kolbászt. Mikor elkezdi kiengedni a zsírját, hozzáadjuk a hagymát, kevergetve pirítjuk. Akkor lesz jó, mikor a hagyma megpuhul, a kolbász pedig bebarnul.

A tejfölt simára keverjük a tejjel és a tojással, megborsozzuk és megsózzuk. Készítsük az ízlésünkhöz képest viszonylag sósra, mert sülés közben a krumpli fel fogja venni.

Egy kb. 25x25-ös, magas falú tűzálló tálban kezdjük a rétegezést. A krumpliszeletek felét a tejfölös masszába tesszük, kézzel óvatosan átforgatjuk, hogy a krumpliszeleteket mindenhol bevonja. Kiszedjük, elrendezzük a tál alján. Rásorakoztatjuk a felszeletelt tojás felét, rászedjük a hagymás kolbászt, elosztjuk.

Erre jöhet a maradék tojás, majd a maradék, a mártásban megforgatott krumpli. A visszamaradt tejfölös szaftot összekeverjük a kevés maradék kolbászzsírral és a rakottas tetejére öntjük.

180 fokos sütőbe toljuk 30-40 percre (sütőfüggő), amíg a teteje színt kap.

  Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

tojás krumpli tejföl kolbász