2018. sze 19.

Isteni fűszeres-lencsés egytál, nem csak vegáknak

írta: Hajós Ágnes
Isteni fűszeres-lencsés egytál, nem csak vegáknak

Indiai nagyon zöldséges étel - ebből (sem) hiányzik a hús!

Szeretem az indiai konyhát, abban hasonlít a miénkhez, hogy nem sajnálják használni a fűszereket. Csak ők még jobban elengedik magukat... :)

Az édesburgonya az egyik kedvenc növényem, a krumplinál is jobban szeretem, állítólag egészségesebb is. Ez alkalommal az indiai konyha egyik remekét, a dahl-t vettem alapul, az egészítettem ki ezzel-azzal.

Nem saját ötlet volt, innen vettem az ötletet, de persze változtattam rajta az ízlésem és az ésszerűség jegyében.

Édesburgonyás-lencsés curry spenóttal

Hozzávalók 4 főre:

2 közepes édesburgonya

1 nagy hagyma

2 ek olaj

4 gerezd fokhagyma

20 dkg vörös lencse

1 zacskó bébispenót

1 konzerv kókusztej

Só, frissen őrölt bors

 

Diónyi gyömbér meghámozva, lereszelve

1 ek sárga currypor

1 mk kurkuma

1 mk római kömény

1 mk koriandermag

1 mk szegfűszeg

1 mk fahéj

 

Főtt rizs és/vagy lepénykenyér

Sűrű joghurt

 

A hagymát apróra vágjuk, az olajon sárgára pirítjuk. Hozzáadjuk a fűszereket, pár percig kevergetjük, majd mehet hozzá a hámozott, felkockázott édesburgonya, és a vörös lencse. Beleöntjük a kókusztejet és még 3 dl vizet. Megsózzuk, -borsozzuk és puhára főzzük a zöldségeket. A végére be kell, hogy sűrűsödjön, mint egy főzelék, ha túl sűrű lesz, kevés vízzel hígítsuk, és többször keverjük meg.

A végén megkóstoljuk, ha kell, még sózzuk. Belekeverjük a spenótot, egyet „rottyantunk” rajta és kész is.

Főtt rizzsel és/vagy lepénykenyérrel kínáljuk, koronázzuk meg egy nagy ek joghurttal.

  Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá