2018. dec 06.

Sült paradicsomos salsa egyszerűen

írta: Hajós Ágnes
Sült paradicsomos salsa egyszerűen

Klasszikus mártogatós az én változatomban

Ebben a hónapban vegánságot fogadtam, DE nem teljesen. A tojásról sajnos (?) nem tudok lemondani, túl sok étel alapja, és magában is imádom. Mondjuk így voltam a tejtermékekkel is, mégis bírom nélkülük lassan egy hete.

Persze ez nem lesz állandó állapot, egyrészt imádom a húsok bizonyos fajtáit, másrészt pl. a kefir hiánya lassan fizikai fájdalmat okoz :) De próbatételnek kiváló, hogy megtudjam, mennyire vagyok kitartó. Eddig egészen meg vagyok magammal elégedve :)

Ennek tükrében ma egy csupa-zöldség mártogatós hoztam, ami igazán sok ételhez passzol, de egyszerűen csak chips-hez is kínálhatjuk. Jó étvágyat!

 

Paradicsomos salsa

Hozzávalók egy kb. 3 dl-s üveghez:

20 dkg jó ízes koktélparadicsom

1 zöld kaliforniai paprika

1 hagyma

Só, bors

Fél mk római kömény

1 ek aprított korianderlevél

Ízlés szerint cukor vagy édesítő

3-4 karika jalapeno

Fél lime leve

3 dl passzírozott paradicsom

 

A paprikát hosszában négybe vágjuk, magházát kivesszük. A hagymát megfosztjuk a héjától, négybe vágjuk. A paradicsomokkal együtt tűzálló tálba tesszük az előzőeket, 180 fokos sütőbe toljuk, addig sütjük, míg a hagyma kicsit megpirul. Kivéve kihűtjük, késes aprítóba tesszük a cukron/édesítőn kívül a többi összetevőt. Darabosra mixeljük, közben cukrot/édesítőt ízlés szerint adagoljuk. Langyosan, vagy hidegen kínáljuk.

Jó pár napig eláll hűtőben, ha tud.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

paradicsom paprika koriander római kömény salsa