2013. jan 03.

Legyen szerencsénk lencsével

írta: Hajós Ágnes
Legyen szerencsénk lencsével

Sólet libacombbal, lencsével - újévi ebéd, hogy sok pénzünk legyen :)

Mint az előző bejegyzésben említettem, próbálom tartani a hagyományokat, Újév napján lencsét eszünk. Idén azonban eszemben sem volt a megszokott levest vagy főzeléket készíteni, gondoltam egy merészet és elővettem egy klasszikust. Sosem főztem még sóletet és azt hiszem csak egyszer ettem, de akkor nem ízlett, olyan volt, mint egy sima főzelék. Elolvastam pár helyen a receptet és úgy gondoltam, egy adag babot lencsével helyettesítek, sőt, rögtön kétfélével. Még pár dolgot változtattam, de remélem, az étel jellegét sikerült megtartani.

Az eredmény egy nagyon laktató és rendkívül finom fogás. Azért az év első napján talán megengedett a dőzsölés, hiszen a babona szerint amit ezen a napon teszünk, azt tesszük egész évben... :)

Lencsés sólet

 DSC_1373s

Hozzávalók 6 főre: 2 füstölt libacomb 2 nagy egész csirkecomb 1 velőscsont 15 dkg lencse 15 dkg apróbab 20 dkg vörös lencse 20 dkg gersli 1 fej hagyma 5 gerezd fokhagyma 2 babérlevél 3 tojás Só, bors 1 kk libazsír  

A lencsét és a babot ugyanabba a vízbe fél napra vízbe beáztatjuk. Veszünk egy akkora lábast, amiben minden kényelmesen elfér (max. a kétharmadáig érhet) és a sütőbe is lehet tenni. Másnap az apróra vágott hagymát sárgára pirítjuk benne a libazsíron, majd elzárjuk a gázt. Elkezdjük bele rétegezni a babot, lencséket és a gerslit, a rétegek közé a húsokat és a velős csontot. A tetejére a babos lencse kerüljön. Valahol középtájban beletekerünk egy adag borsot és belenyomjuk a fokhagymát, hozzáadjuk a babérleveleket és egy kevés sót (a füstölt húsok is sósak!). Mikor készen vagyunk a rétegezéssel, alaposan megmossuk a tojásokat, és a zöldségek tetejére ültetjük. Az egészet felöntjük annyi vízzel, ami ellepi, plusz kétujjnyit. Lefedjük, 120 fokos sütőben 6 órát főzzük, időnként ránézünk, ha kell, pótoljuk a vizet. Az idő leteltével a lángot elzárjuk, és a másnapi fogyasztásig a lábast bent hagyjuk.

Puha kenyérrel és sok savanyúsággal fogyasztjuk.

DSC_1375s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

lencse vörös lencse bab csirkecomb gersli libacomb velőscsont