2013. aug 30.

Ötlet pörköltmaradékhoz

írta: Hajós Ágnes
Ötlet pörköltmaradékhoz

Nagy lakomák után sem dobunk ki semmit, készítsünk belőle vendégváró rétest!

Szerintem sem pörköltet, sem semmiféle húsos ragut nem lehet kis mennyiségnem készíteni. Pedig én igyekezni szoktam, tényleg, ételt sosem dobok ki. Talán attól félek, hogy a gyerekeknek pont most fog megjönni az étvágya (volt már rá példa, hogy két kézzel ették a csirkecombot a pörköltből), és én nem leszek felkészülve. Szóval pár adag mindig marad, az esetek többségében le szoktam fagyasztani. De most árválkodott egy rétestészta is a hűtőben és nagyon főzni sem volt kedvem, úgyhogy készítettem egy pofonegyszerű ropogós táskát belőle, meg egy tejfölös mártogatóst.

Persze ez a birkaragu nincs kőbe vésve, én marhapörköltet vagy maradék borsos tokányt is el tudok képzelni :)

Birkás batyu mártogatóssal

 DSC_0932ss

Hozzávalók:

30 dkg maradék a merlot-törkölyös birkából (vagy pörkölt-, esetleg valamilyen tokánymaradék)

1 csomag 12 lapos rétestészta

1 tojás

3 dl tejföl

2 gerezd fokhagyma

2 ek frissen vágott snidling

Só, bors

1 ek frissen vágott petrezselyem

2 ek vaj

 

A husit késes robotgépben felaprítjuk, vagy késsel apróra daraboljuk. Összekeverjük pár ek szafttal, de ne legyen folyós.

A réteslapokat hármasával egymásra tesszük, a rétegek közt megkenjük olvasztott vajjal. Mindegyikből 3 csíkot vágunk. A végükre kanalazunk a húsos masszából, háromszög alakban felhajtogatjuk. Tepsibe tesszük, megkenjük egy sóval felvert tojással. 200 fokos sütőben megsütjük.

Közben elkészítjük a mártogatóst: a petrezselymet és a snidlinget apróra vágjuk, az átnyomott fokhagymával együtt a tejfölhöz keverjük. Sózzuk, borsozzuk, fogyasztásig hűtve tároljuk.

DSC_0931s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

pörkölt rétes mártogatós