2014. már 22.

Évike sütijei II. - Hólabda

írta: Hajós Ágnes
Évike sütijei II. - Hólabda

Kókuszos-vaníliás finomság

A következő sütemény nekem elég nagy újdonság volt. Bár sosem voltam édesszájú, úgyhogy ezen nincs mit csodálkozni... Ez a finomság szintén Évike repertoárjába tartozik (a történetről bővebben itt írtam), a gyerekeimnek ez ízlett a legjobban, többször el is készítettem karácsony óta.

Először kicsit macerásnak tűnik, de nem az. Én a kenést meg hempergetést a tv előtt szoktam végezni, jó kis idegnyugtató... :)

Hólabda

 DSC_5675s

Hozzávalók 8 személyre:

A tésztához:

8 tojás

40 dkg porcukor

8 kanál forró víz

25 dkg liszt

1 zacskó sütőpor

3 dkg kakaó

 

A krém:

5 ek liszt

5 dl tej

25 vaj

20 dkg porcukor

2 vaníliás cukor

 

1 zacskó kókuszreszelék

 

A krémhez összekeverjük a tejet a liszttel. Közepes lángon, állandó keverés mellett besűrítjük. Kihűtjük.

A vajat habosra keverjük a porcukorral és a vaníliás cukrokkal. Végül a hideg krémmel is kikeverjük.

A tojásokat szétválasztjuk. A sárgákat a forró vízzel és a porcukorral a teljes fehéredésig keverjük. Ezután hozzákeverjük a lisztet, a kakót és a sütőport, majd egy fakanállal beleforgatjuk a tojások kemény habbá vert fehérjét.

Sütőpapíros gáztepsibe simítjuk a massza felét. 170 fokon megsütjük (elég gyorsan kész lesz, figyelni kell). Ugyanígy járunk el a másik felével is. Mikor langyos, kiborítjuk a tepsiből és lehúzzuk róla a papírt. 4 cm-es pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk az egész tésztát.

Az egyik karikára kenünk egy kiskanál krémet, hozzáragasztunk egy másikat. A külsejüket és a tetejüket is megkenjük (nem kell sajnálni), majd meghempergetjük a kókuszreszelékben.

DSC_5681s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

kókusz vanília