2015. júl 07.

Saláta, ami a lelket gyógyítja

írta: Hajós Ágnes
Saláta, ami a lelket gyógyítja

Kacsamájas, epres saláta a boldogság jegyében

Sokszor írtam már gyomor- és lélekmelengető levesekről, ételekről, de ebben az időben már én is feladtam, hogy meleg ebédet készítsek. Bár az okosok azt mondják, hogy ha meleget, vagy forrót iszunk a hőségben, akkor a levegőt hűvösebbnek fogjuk érezni, de én biztos rosszul vagyok összerakva...

Szóval, a múltkor bemutatott salátaöntet az utóbbi időben állandó szereplője a hűtőmnek, annyira megszerettem. Sőt, múltkor akciós kacsamájhoz is jutottam (tehát gyorsan el kellett készíteni). És még a maradék spárga és eper is a végét járta, tehát adva voltak az összetevők.

Végre egy olyan salátát sikerült összehoznom, amit akár egy étteremben is szívesen rendelnék, de legalábbis nekem óriási örömet okozott a sok kedvenc hozzávaló miatt. Így lett a neve Boldogság-saláta, mert nem csak az alakomra volt tekintettel, de a lelkemnek is jót tett :D

 

Boldogság-saláta eperrel és kacsamájjal

 DSC_0511s

Hozzávalók 4 főre:

40 dkg hízott kacsamáj

40 dkg eper

1 kis fej fodros saláta (itt lollo rosso)

1 kis fej lilahagyma

20 dkg jófajta gouda

4 ek ricotta vagy zsendice (erről itt már írtam)

Fél csokor zöld spárga

1 adag citrusos öntet (recept itt)

 

A kacsamájat centis szeletekre vágjuk, alacsony lángon teflonserpenyőben megsütjük, kivéve sózzuk, borsozzuk, felcsíkozzuk. A máj zsírján roppanósra sütjük a megtisztított, négybe vágott spárgát, szintén sózzuk, borsozzuk. Mindkettőt langyosra hűtjük.

Addig a salátát összetépkedjük, az epreket, ha túl nagyok, kettőbe-háromba vágjuk. A lilahagymát vékonyan felszeleteljük, a sajtot felkockázzuk. Mindent egy tálba teszünk, összeforgatjuk a citrusos öntettel, majd a tetejére csipegetett ricottával vagy zsendicével tálaljuk.

DSC_0510s

DSC_0502s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

saláta spárga eper kacsamáj