2015. júl 25.

Gazdag gombás pirítós fűszeresen, pikánsan

írta: Hajós Ágnes
Gazdag gombás pirítós fűszeresen, pikánsan

Fejedelmi erdei gombás napindító

Még egy régebbi sorozatban Jamie Oliver készített az erdő közepén egy gombás pirítóst, ami tetszett, hogy azon nyomban el is készítettem, pedig akkor még nem nagyon tudtam főzni.

Azóta rendszeresen készítem, sőt, a kenyérre kerülő gombaragut azóta több ételemhez is felhasználtam köretként, pl. egy szuper vegetáriánus ételben, vagy egy pazar reggelihez.

Az eredeti recepten itt annyit változtattam, hogy petrezselyemmel, chilivel és fürjtojással dúsítottam, ami kifejezetten előnyére vált :)

Gombás pirítós gazdagon

 DSC_4878s

Hozzávalók 4 főre:

25 dkg vegyes erdei gomba

7 dkg vaj

3 nagy ág kakukkfű vagy 2 tk szárított

1 nagy gerezd fokhagyma

Só, bors

2 chili

8 fürjtojás

1 csokor petrezselyem

4 nagy vagy 8 kisebb szelet kenyér

 

A fürjtojásokat főzzük meg: forrástól számított három perc múlva zárjuk el a lángot, folyó vízzel hűtsük le és apró mozdulatokkal hámozzuk meg. Tegyük félre.

5 dkg vajat egy serpenyőben felolvasztunk, rádobjuk a durvára darabolt gombát. Megsózzuk, alaposan megborsozzuk. Rácsipegetjük a kakukkfű leveleit, hozzáadunk egy apróra vágott chilit és a felaprított petrezselyem felét. Ha a gomba nem engedne levet, kevés vizet még önthetünk alá.

Mikor összeesett és a leve nagy részét elfőtte, elzárjuk a lángot és hozzáadjuk a zúzott fokhagymát és a maradék vajat. Párszor átkeverjük, míg elolvad.

Közben a kenyérszeletekből készítsünk pirítóst. Ráhalmozzuk a gombaragut, kevés szafttal is megcsorgatjuk. A maradék chilivel és petrezselyemmel díszítjük, majd ültessünk rájuk félbevágott fürjtojásokat.

 DSC_4873s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

gomba kakukkfű chili fürjtojás