2015. nov 09.

Pljeskavica sült paprikával

írta: Hajós Ágnes
Pljeskavica sült paprikával

Húspogácsa a balkánról, marinált kápiával

A mostani bejegyzésemmel remélem, nem keltek akkora felháborodást, mint az Erdély cíművel :) Nincs mentségem... Régen égtem akkorát, mint miután azt kiraktam...

A mostani ételről annyit merek csak mondani, hogy kedvelt a balkáni régióban. Eredetileg háromféle húsból gyúrják, pirított krumplival, kaymak-kal (ezt biztos el fogom készíteni, ötleteket várok!!!), ajvárral szokták tálalni.

Én most csak pulykát használtam és a kedvenc sült paprikámmal tálaltam. Még fogyókúrába is beilleszthető, ami nekem éppen kifejezetten jól jön...

 

Pljeskavica pulykából

DSC_0402s

Hozzávalók 4 főre:

60 dkg pulyka felsőcomb-filé (vagy háromféle hús)

1 nagy fej hagyma

2 gerezd fokhagyma

Só, bors

1 tk szódabikarbóna

Olaj a sütéshez

Két adag marinált paprika a tálaláshoz

 

A húst ledaráljuk, összekeverjük az apróra vágott hagymával, az átnyomott fokhagymával és a többi hozzávalóval (a legjobb, ha így egy napig állni hagyjuk).

Tenyérnyi, lapos pogácsákat formázunk, kevés olajon megsütjük (még jobb grillen).

Az érlelt sült paprikával tálaljuk.

DSC_0406s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

paprika darált hús kápia