2016. már 18.

Salátából krémleves? Lehetséges és nagyon is finom!

írta: Hajós Ágnes
Salátából krémleves? Lehetséges és nagyon is finom!

Egyszerű leves ropogós kenyérkockákkal

Még két éve készítettem csalánlevest, azóta motoszkál bennem, hogy más levelesből is készítsek.

Múltkor kaptam egy nagy halom salátát, miután megmostam, kicentrifugáztam és bezacskóztam (így tovább eláll) egy hétig mindenhez salátát ettünk. Mondjuk jót is tett, egy-két kiló mínusz volt a jutalom. De egy idő után elment tőle a kedvem, akkor jutott eszembe a krémleves, amibe mindjárt három fejet is felhasználhattam.

Nézelődtem erre-arra a neten, aztán megalkottam a saját változatomat:

 

Tárkonyos salátakrémleves

DSC_4567s

Hozzávalók 4 főre:

3 fejes saláta

1,2 l húsleves

1,5 dl tejszín

1 nagy fej hagyma

1 ek vaj

2 szelet kenyér

2 tk tárkony

Só, bors

 

A salátákat leveleire szedjük, megmossuk. Csíkokra vágjuk, a legbelső, sárga, ropogós darabokat félretesszük.

Egy ek vajon üvegesre pirítjuk a nem túl apróra vágott hagymát. Rádobjuk a zöld leveleket, nagyon kicsit sózzuk. Mikor összeesett, felöntjük a levessel, hozzáadjuk a tárkonyt, 10 percig főzzük. Összeturmixoljuk, visszaöntjük a lábasba. Ha híg lenne, fedő nélkül nagy lángon addig forraljuk, míg a kellő sűrűséget el nem érjük.

Közben a kenyereket kockákra vágjuk, száraz serpenyőben megpirítjuk, tálalásig félretesszük. mikor a leves elérte a kellő állagot, elzárjuk a lángot. Belekeverjük a tejszínt, megkóstoljuk, ha kell, sózzuk, borsozzuk.

Tálaláskor néhány merőkanál levest tányérba szedünk, a maradék salátacsíkokkal és a kenyérkockákkal tálaljuk, megcsorgatjuk a maradék tejszínnel.

DSC_4569s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

saláta kenyér vaj