2016. jún 29.

Gombasaláta citrommal, olívaolajjal, ismét olasz módra

írta: Hajós Ágnes
Gombasaláta citrommal, olívaolajjal, ismét olasz módra

Frissítő saláta, tökéletes nyári köret

Tavaly az olasz étteremben volt egy Manuel nevű munkatársam, ő mesélt nekem a most következő "salátáról".

Először idegenkedtem az ötlettől, hogy nyers gombát egyek, csak kis adagot készítettem belőle. Viszont annyira kellemesen csalódtam, hogy azóta nagyon sokszor elkészítettem.

Újabban megint rá vagyok kattanva a sült és grillezett sajtokra, a paradicsomsaláta mellett most ez hozzájuk a kedvenc köretem.

Mikor kész, nincs az a vad gombaíze, így aki kicsit idegenkedik emiatt, az is nyugodtan kipróbálhatja. Ha gondoljátok, ti is kezdjétek kis adaggal, utána úgyis újra nekiálltok egy nagyobbnak :)

 

Citromos-olívás nyers gombasaláta

DSC_1174s

Hozzávalók 4 főre:

80 dkg csiperke

3 citrom leve + ízlés szerint

Fél dl olívaolaj

2 tk só

Frissen őrölt bors

 

A csiperkét tönkjével együtt 2-3 mm-esre szeljük. Egy tálban összeforgatjuk a sóval, jó pár tekerésnyi borssal és a citromlével. Pár órára hűtőbe tesszük, közben többször óvatosan összeforgatjuk. Mikor a gombák összeestek, hozzákeverjük az olívaolajat és ha nem lenne elég savanykás, akkor még egy kevés citromlét.

Sült vagy rántott húsokhoz és sajtokhoz kitűnő köret.

DSC_1175s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

gomba citrom csiperke