2017. jún 30.

Gyors, különleges zöldségkavalkád sült tarjával

írta: Hajós Ágnes
Gyors, különleges zöldségkavalkád sült tarjával

Pirított káposzta és sok más finomság egzotikus fűszerezéssel

Nemrég egy nagy adag cole slaw-t kért tőlem egy ismerős. Készítés közben kiderült, hogy a káposzta mennyiségét sikerült elnéznem és rajtam maradt egy kisebb fej (hát ez így elég viccesen hangzik...) :)

Szóval egy ideig árválkodott a hűtőben, aztán mikor már muszáj volt elfogyasztani, körülnéztem a neten valami különlegesség után kutatva. Végül egy hirtelen gondolattól vezérelve a saját ötletemet valósítottam meg.

Még szakácspályám kezdetén egy egzotikus étteremben dolgoztam. Ott az egyik fogás az édes-csípős rizstészta volt, egy ehhez hasonló étel. Imádtam, mint ott mindent, ha véletlen kicsit többet készített belőle a kolléga, arra rögtön lecsaptam.

Szóval a tésztát lecseréltem a vékony csíkokra vágott káposztára, jó sok egzotikus szószt és zöldséget adtam hozzá és kész is volt a távol-keletet idéző ebéd. Persze jó magyar módjára egy kis fokhagymás tarja is mehetett hozzá :)

 

Egzotikus pirított káposzta zöldségekkel, szezámmal

Hozzávalók 4 főre:

1 kis fej káposzta

2 nagyobb répa

1 piros kaliforniai paprika

1 kisebb csokor újhagyma

2 ek szezámolaj

3 ek szezámmag

2 ek osztrigaszósz

2 ek mogyoróolaj

Pár ek édes-csípős chiliszósz

4 szelet, egyenként 15 dkg-os tarja

Só, bors

3 gerezd fokhagyma

Olaj

 

A tarjaszeleteket kiklopfoljuk, mindkét oldalukat sózzuk, borsozzuk. A fokhagymákat megtisztítjuk, átnyomjuk, bedörzsöljük vele a tarjákat. Egy serpenyőben 3 ek olajat hevítünk, a tarják mindkét oldalát percek alatt megsütjük. Kivesszük, melegen tartjuk.

A káposztát, répát, paprikát, újhagymát megtisztítjuk, nagyon vékony csíkokra (julienne-re) vágjuk. Egy mélyebb serpenyőben (wokban a legjobb) felhevítjük a mogyoró- és szezámolajat, rádobjuk a hagymát, paprikát és a répát. Pár perc kevergetés után mehet hozzá a káposzta és a szezámmag is, meglocsoljuk az osztrigaszósszal.  A megszokottal ellentétben nem fedjük le, hogy összeessen, hanem nagy lángon kevergetve pirítjuk, közben nagyon kicsit megsózzuk, jobban megborsozzuk.

Mikor zöldségek megpirultak, de még roppanósak, tálalhatjuk is.

Ízlés szerinti mennyiségű pirított zöldséget tányérra szedünk, rátesszük a csíkokra vágott sült tarját, végül meglocsoljuk az édes-csípős szósszal. Azonnal fogyaszthatjuk, ha maradt, néhány zöldhagyma-karikával díszítjük.

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

répa káposzta tarja szezámmag osztrigaszósz pirított szezámmag-olaj